U virtualnom prostoru, za naše korisnike, održali smo Business over Breakfast druženje kroz koje smo raspravljali kako startupovi mogu opstati i lakše prebroditi krizu uzrokovanu virusom COVID-19. Na temu Keeping startups in motion in times of the COVID-19 crisis profesorica Kariv s tridesetak u ZICER-u inkubiranih startupova podijelila je korisne informacije i praktične savjete. Svoje iskustva snalaženja u vrijeme korona krize na virtualnom BoB-u podijelili su Sheron Doron, direktorica prodaje uspješnog izraelskog startupa WiseSense i Dario Begonja, direktor i osnivač proaktivnog hrvatskog startupa Hero Factory.

U uvodnome dijelu Frane Šesnić, direktor ZICER-a, zahvalio je Veleposlanstvu Države Izrael u Republici Hrvatskoj na suradnji temeljem koje smo imali priliku poslušati izvrsno predavanje profesorice Dafne Kariv te je naglasio da od Izraela kao snažne startup nacije možemo mnogo naučiti, ali i na obostrano zadovoljstvo realizirati izazovne projekte.

Kroz predavanje prof. Kariv je naglasila: Sada trebamo reagirati, jer sutra već može biti kasno! Zato je potrebno detektirati startupove koji mogu dati rješenja. Treba uočiti ne samo one koji se bave medicinom, već i ostalim - društvenim i gospodarskim - problemima. Preko noći smo ostali bez mnogih djelatnosti. I panika je zbog neizvjesnosti i nedostatka uobičajenih aktivnosti prirodno zavladala. Zato je potrebno kreirati platforme kroz koje će djelatnosti koje su najviše pogođene krizom moći nastaviti raditi.

Za kreirane ovakvih platformi startupovi mogu ponuditi adekvatna rješenja. Oni su i onako, bez obzira na krizu, navikli raditi u neizvjesnosti. Nove situacije sa sobom nose nove potrebe i nove zahtjeve. Kriza je stanje kojem se startupovi lakše prilagođavaju jer - prilagodljivost je njihovo prirodno stanje.

Kako bi usmjerili fokus na rješenje evo nekoliko vrijednih savjeta prof. Kariv:

  • Sada izgradite relevantna strateška partnerstva
  • Učinite dostupnima svoje postojeće platforme 
  • Vodite računa o zanemarenim procesima i praksama u svome poslovanju
  • Preispitajte svoje poslovne (i osobne) prioritete
  • Osnažite odnose s vašim zaposlenicima i kolegama
  • Digitalizirajte poslovne aktivnosti

Promislite o ovim savjetima, primijenite ih i usudite se izaći izvan okvira. Tako ćete lakše u krizi prepoznati priliku!