Voda je život, a Freewa inovativan projekt koji osvaja naklonost širokog tržišta

26. 05. 2017.

Ponosni na realizirani potencijal, proaktivan stav i već ostvaren uspjeh Startup Factory Zagreb (SFZGB) timova donosimo vam priču o timu Freewa čija je glavna misija promicanje korištenja i zaštite dostupnosti pitke vode kroz mobilnu aplikaciju i jedinstvenu staklenu bocu. Dok mobilna aplikacija korisniku omogućava lako pronalaženje najbližeg besplatnog izvora pitke vode, staklena boca –  izrađena od ekoloških materijala koju prati zanimljiva i praktična torbica – predstavlja inovativan turistički suvenir.

Pod imenom Freewa svoj inovativni poduzetnički sam ostvaruju Goran Ladišić, Mihaela Ivanec, Vedrana Vrabec i Marko Rašić.  Neposredno prije lansiranja svoga projekta na Indiegogo crowdfunding platformu (kampanja starta 29. svibnja 2017.) s vama dijelimo više detalja o tome što je to Freewa, kako je sve započelo te gdje žele stići.

Zanima li vas kako je sve počelo?

Prije par godina Goran Ladišić primijetio je apsurdnu stvar – turisti i građani rado piju vodu s izvora ili česmi, ali ju toče u korištene boce od PET ambalaže. Kroz razgovor s njima uvidio je veliku razinu neznanja o zdravom i odgovornom načinu života. Naime, prema WWF-u (World Wildlife Fund) svake minute novih 15000 plastičnih boca zagađuje okoliš širom svijeta što ima ogroman utjecaj na prirodu i čistoću vode, a time i na zdravlje ljudi i životinja. Svoje zapažanje je podijelio s Mihaelom Ivanec koja je uočila priliku za pokretanje društveno odgovornog biznisa. Javila se dizajnerima Vedrani Vrabec i Marku Rašiću (Rašić+Vrabec) koji su Freewa-i dali njeno ime i oblik. Nakon istraživanja tržišta osmislili su jedinstvenu staklenu eko bocu i došli na ideju za mobilnu aplikaciju koja će korisniku pokazivati najbliži izvor pitke vode.

Tada se otvorilo Startup Factory Zagreb natjecanje i već spomenuta ekipa odlučila je prihvatiti izazov, prezentirati svoju ideju i doći do benefita koji su bili garantirani najboljim SFZGB idejama. O utjecaju SFZGB programa na daljnji razvoj ideje Goran Ladišić je istaknuo: „Sama pobjeda na tom natječaju bila nam je znak prepoznavanja projekta i dodatna potvrda da smo na dob
rom putu. Startup Factory Zagreb program je iznimno koristan, gotovo i nužan svakom startupu kao temelj za daljnji razvoj projekta. Osim neophodnih financija tu je široki spektar znanja i iskustva iz prve ruke ljudi koji su prošli kroz sve što nas tek čeka. Naravno, od velike koristi je i umrežavanje odnosno povezivanje s potencijalnim partnerima i suradnicima, ključnim ljudima u industriji.“

O tome što i gdje je Freewa danas više nam je rekla Vedrana Vrabec: „Sada je napravljen prototip boce i praktične torbice te se spremamo za proizvodnju. Torbica je napravljena od reciklirane pet ambalaže kako bismo dodatno smanjili njenu količinu u okolišu, a može se i brandirati logotipom u svrhu suvenira ili kao korporativni poklon. Također planiramo dio sredstava od svake prodane boce donirati WWF-u za financiranje projekata zaštite vode u Hrvatskoj. Prvu fazu mobilne aplikacije lansirat ćemo do 29. svibnja, kada krećemo i s Indiegogo kampanjom kroz koju nam je cilj prodati 5000 boca. Razvijamo digitalnu platformu za društveno mapiranje i verificiranje izvora pitke vode diljem svijeta, dostupnu na internetu i preko mobilne aplikacije. Kroz tu društvenu mrežu ljudi će također moći sudjelovati i poduprijeti razne inicijative vezano za zaštitu vode i okoliša.“

O temeljnim vrijednostima koncepta Freewa više nam je ispričala Mihaela Ivanec: „Hrvatska je peta u Europi, prema izvješću UNESCO-a, po dostupnosti i bogatstvu pitkom vodom. U tome leži i turistički potencijal kojeg mnogi nisu ni svjesni. U Zagrebu postoji osamdesetak javnih lokacija s kojih se može popiti besplatna čista voda, ispričati priča o kulturi i povijesti, a tu je još i tucet prirodnih izvora na Medvednici. U Dubrovniku je Onofrijeva česma nezaobilazna za turiste, ali i za domaće. Uz besplatnu aplikaciju, nudimo ljudima mogućnost da sami dodaju i ocjenjuju izvore besplatne čiste vode za što će biti višestruko nagrađeni: npr. FREEWA bocom za 50 novo upisanih izvora i čistim okolišem. Na taj način svi doprinose očuvanju okoliša, svom zdravlju i osjećaju se super!  Dostupnost i mogućnost razmjene informacija o pitkoj vodi i njenoj čistoći može imati ključnu ulogu u mjestima gdje vode nedostaje ili je zagađena. A poticanjem na smanjenje količine plastičnog otpada i ponovno korištenje eko staklene ambalaže direktno se utječe na čistoću vode. FREEWA svojim projektom kružne ekonomije razvija vrijednosti zdravog i odgovornog života u zajednici ljudi i prirode.“

Posljednjih mjeseci Freewa tim intenzivno radi na realizaciji Indiegogo kampanje. Posao se privodi kraju, datum lansiranja je određen, a o važnosti i ciljevima Indiagogo kampanje više nam je rekao Marko Rašić:„Cilj je skupiti dovoljno sredstava za početak proizvodnje Freewa boce i testirati tržište, čuti što ljudi žele i usmjeravati se prema njihovim očekivanjima poboljšavajući naše proizvode i usluge. U ponudi je prvenstveno eko boca od stakla s torbicom od reciklirane pet ambalaže. Za poslovne subjekte biti će u ponudi veća količina boca i torbica na koje se može aplicirati logotip firme, a koje se mogu poklanjati kao poslovni poklon jer će isporuka biti taman do prosinca. Svaka i najmanja donacija dobit će zahvalu u smislu priznanja o smanjenju količine plastičnih boca i zagađenja okoliša te točan izračun s obzirom na svotu donacije. Uvijek je to svojevrstan rizik, ali mi dajemo maksimum od sebe i znamo da stojimo iza kvalitetnog projekta. Osim toga tu nam pomaže i Startaparat, komunikacijska agencija isključivo za startupove, zajednički brand Neturala, Bruketa&Žinić OM i Brainsworka.“

I za sam kraj, na pitanje o tome gdje Freewa-u žele vidjeti sutra, Goran Ladišić je odgovorio: „U finalnim smo pregovorima za suradnju s WWF-om. Vjerujemo da će naš projekt uspješno skalirati globalno, da ćemo o zdravlju i zaštiti, te očuvanju dostupnosti pitke vode, osvijestiti široki broj ljudi. Želimo mapirati izvore pitke vode diljem svijeta i omogućiti ljudima alate kojima mogu doći do besplatne, zdrave vode. U tu svrhu namjeravamo razviti dodatne eko proizvode i usluge i slijediti društveno odgovorni poslovni model koji će očuvati postojeća i stvoriti nova radna mjesta u Hrvatskoj. Ideja je napraviti 100% hrvatski proizvod koji će postati prepoznatljiv u svijetu. Nakon kampanje spremni smo i na razgovore s investitorima.“

Uvjereni smo kako ovakav koncept ima zaista velik tržišni potencijal. Freewa timu želimo puno uspjeha kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu!

Ostale novosti i projekti

Saznaj više o tržišnoj dinamici i startup ekosustavu Austrije

Želiš saznati više o tržišnoj dinamici i startup ekosustavu Austrije? Tada je Vienna Startup Package, koji ti nudi Vienna Business Agency, upravo ono što trebaš! Istraži svoje poslovne mogućnosti unutar ekskluzivnog jednomjesečnog programa za međunarodne startupove....

Na Zagreb Connectu Startup Factory timovi osvojili 800.000 kuna

U ZICER-u - Zagrebačkom inovacijskom centru održano je deveto izdanje startup konferencije Zagreb Connect i sedmo finale akceleracijskog programa Startup Factory.  Keynote govornici Zagreb Connecta prenijeli su svoje znanje i iskustvo iz različitih aspekata...

Startupovi i investicije u fokusu Zagreb Connecta

U srijedu, 16. studenoga, najveći hrvatski startup hub otvara vrata i poziva vas na deveto izdanje Zagreb Connecta – konferencije na kojoj se 11 Startup Factory timova natječe za 800.000 kuna koje im za razvoj osigurava Grad Zagreb. Zagreb Connect je sinonim za...