HOLY – aplikacija koja pomiče granice komunikacije među vjernicima

14. 04. 2017.

Upravo u vrijeme kada je najveći kršćanski blagdan Uskrs pred vratima, donosimo vam priču o aplikaciji HOLY koju su osmislili i kroz naš akceleracijski program Startup Factory Zagreb razvili poduzetni i inovativni mladi ljudi: Ivan Orehovec, Zoran Mičuda, Franka Anić i Marin Grbić. 

Što je to zapravo HOLY,  Ivan i Zoran su definirali ovako: „HOLY je prva hrvatska društvena katolička mreža koja ima sve što je jednom katoliku potrebno kako bi njegovao svoju vjeru i duhovnost. Prijavili smo se na Startup Factory Zagreb (SFZGB) natječaj gdje smo, nakon stroge selekcije kroz koju je naša ideja ocijenjena, izabrani među 5 najboljih timova. Startup Factory Zagreb nam je otvorio jednu sasvim novu perspektivu.  Osvojili smo 100 000 kuna, vrijedne edukacije, mentorsku pomoć i ured koji smo mogli koristiti u razdoblju trajanja Programa. Ovim „paketom“ otvorili smo svoj put u svijet poduzetništva! Kroz 60-ak što radionica – što predavanja, razvijali smo svoju ideju i shvatili da možemo promijeniti svijet mladih. Društvene mreže danas predstavljaju osnovni način komunikacije i izražavanja među mladima te su one postale alatom kojim oni stvaraju svoj vlastiti identitet. S druge strane, svaka crkvena zajednica ima svoje članove koji ne komuniciraju u dovoljnoj mjeri s članovima drugih zajednica.  Iz tog smo razloga odlučili napraviti HOLY, alat koji će omogućiti povezivanje katolika u domovini i u cijelome svijetu. Svaki vjernik na HOLY ima sigurno mjesto na kojem može svjedočiti svoju vjeru, ujediniti se u molitvi te hraniti dnevnim čitanjima i duhovnim člancima. Uz to HOLY pruža čist kanal organizacije i informiranje o vjerskim događanjima u blizini. Do kraja travnja planiramo lansirati aplikaciju, zbog čega smo jako uzbuđeni. Bilo je potrebno stvarno puno motivacije, želje i timskog rada kako bi došli do ove točke razvoja!  Nadamo se da će svi katolici HOLY prepoznati kao alat koji nudi nešto više od društvene mreže.“

Ideja o razvoju ovakve aplikacije rađala se polako, a o tome procesu Ivan je rekao: „Primijetili smo kako katolici nisu povezani izvan svojih crkvenih zajednica.  Naknadno smo zaključili kako ovaj problem postoji u cijelome svijetu. Tada smo si jednostavno postavili pitanje “Što mi tu možemo učiniti?”, a odgovor je došao sam po sebi.  Zaključili smo kako bi bilo poželjno razviti aplikaciju. Nazvali smo je HOLY. U našem timu rade ljudi koji prvenstveno vjeruju u ovu ideju i naš projekt. To nam je najbitnije što imamo i što nas razlikuje od ostalih. Smatramo da novac nije presudan za pokretanje posla, već zajedništvo i želja da možemo napraviti nešto korisno i promijeniti svijet. Sve ostalo materijalno doći će samo od sebe. U timu smo podijeljeni tako da pokrivamo sva potrebna područja za provedbu projekta (project management, design, softver development, android, iOS). Svaki član tima ima svoje zadaće na kojima radi i nemamo neku posebnu strukturu donošenja odluka osim što svi zajedno sjednemo i odlučimo se za sljedeći korak“

O poduzetničkom putu Zoran je istaknuo: „Od ideje do krajnjeg proizvoda prošli smo kroz nekoliko pivotiranja gdje su  nam posebno pomogle radionice Startup Factory Zagreb projekta kao i one koje smo prošli u Plavom uredu. Istaknuo bih Lean startup, Canvas business model i IBM design radionice koje su nam posebno pomogle definirati način razmišljanja potreban za razvoj startupa. Također, veliku ulogu tu su imali i mentori koji nas prate kroz cijeli ovaj naš put. Kako se bavimo jedinstvenom temom, različitom od ostalih startupa u svijetu, a koja je najviše povezana s katoličkom vjerom kao bazom cijele ideje, posebno smo se ugledali na papu Franju. Cijeli ovaj period od pola godine pričali smo s mladima i pitali ih što im treba, koje su njihove potrebe i što bi željeli vidjeti na HOLY. Na taj način gradimo aplikaciju koja je stvorena po mjeri krajnjeg korisnika.“

Kroz ovakvo istraživanje tim je lakše definirao potrebe „tržišta“ i odredio svoju ciljnu skupinu. Kroz edukacije naučili su koliko je definiranje ciljeva bitno za poduzetnički uspjeh te su na tu temu istaknuli: „Prvi plan je lansiranje aplikacije u hrvatskoj gdje ćemo napraviti zadnje potrebne preinake prema mišljenju korisnika. Nakon toga ćemo tražiti rundu A financiranja koja će nam omogućiti predstavljanje aplikacije HOLY na američkom tržištu, od kuda ćemo se proširiti na cijeli svijet. Trenutačno u svijetu nemamo konkurenciju i predstavljamo alternativu postojećim društvenim mrežama koje ne zadovoljavaju potrebe katolika. Posebno nas veseli potpora svećenika koji rade s mladima kao najvažnijom skupinom u zajednici vjernika.”

Timu HOLY želimo puno sreće u osvajanju prvo domaće, a potom i međunarodnog tržišta!

Ostale novosti i projekti

Zagreb Crowdfunding Convention 11.10.2022. u ZICER-u

Načuli ste kod Stankovića da je dvadesettrogodišnji Albert Gajšak za svoj startup CircuitMess prikupio $408.749,00? Ili da su kroz platformu Funderbeam braća Boljar prikupili €473.600,00, a Pivovara Medvedgrad  €1.3 milijuna… Impresivno, ali i dalje niste sigurni...

Doznajte imena timova sedme Startup Factory generacije!

Odabrano je 13 timova nove Startup Factory generacije. Prijave za sedmi Startup Factory trajale su 19. srpnja do 4. rujna. Prijaviti su se mogli timovi ili novi startupovi koji razvijaju visokotehnološka rješenja i okupljaju od dvoje do sedmero članova komplementarnih...