RoMB Tecnologies vozilima za prijenos tereta omogućuje autonomno obavljanje zadaća

30. 10. 2019.

S Damjanom Miklićem, jednim od suosnivača RoMB Tecnologiesa, razgovarali smo o razvoju novog softvera za logističku industriju, potencijalu te tehnologije i najvećim izazovima s kojima se trenutno susreću.

Kakav tim ljudi stoji iza ovog projekta?
Naša je tvrtka spin-off Laboratorija za robotiku i inteligentne sustave upravljanja (LARICS) zagrebačkog FER-a. Suosnivači su profesori Zdenko Kovačić i Stjepan Bogdan, doktori znanosti Ivica Draganjac, Goran Vasiljević i Damjan Miklić, te student doktorskog studija Juraj Oršulić. Razvojni tim čine zaposlenici tvrtke, Mirko Kokot, Ivan Buterin, Krešimir Turković i Damjan Miklić.

Što je bila glavna misao vodilja u realizaciji projekta, kako je osmišljen?
Surađujući s industrijskim partnerima na EU projektima u okviru programa FP7 i Horizon, uočili smo da tehnologije koje logistička industrija primjenjuje zaostaju za najnovijim znanstvenim dostignućima na području mobilne robotike i autonomne navigacije. U tome smo uočili priliku, te smo pokrenuli tvrtku s ciljem komercijalizacije znanstvenih istraživanja koja smo provodili na fakultetu.

RoMB Tecnologies počiva na inovativnom softveru, što on omogućuje?
Naš softver omogućuje vozilima za prijenos tereta (viličarima i sličnim vozilima) autonomno obavljanje zadaća. Korištenjem senzora (Lidar, enkoderi na kotačima) i algoritama ugrađenih u naš softver, vozilo može odrediti svoju poziciju u prostoru, isplanirati putanju i precizno prenositi teret unutar skladišta, potpuno autonomno, bez da njime upravlja čovjek. 

Tko vam je ciljna skupina – tko su korisnici vašeg softvera?
Krajnji korisnici našeg softvera su sve tvtke koje imaju potrebu za prijenosom tereta unutar skladišta, primjerice proizvođači, distributeri i trgovci hranom i pićem, robom široke potrošnje ili elektroničkom opremom. 

Koji je potencijal ove tehnologije u logistici, kako može unaprijediti procese?
Naša tehnologija može unaprijediti logističke procese na dva načina. S jedne strane, automatizacijom dijela poslova oslobađa ljude za druge zadaće koje nije moguće automatizirati, te time povećava učinkovitost operacija. S druge strane unapređuje uvjete rada, budući da zaposlenici u skladištu u jednoj smjeni prehodaju i do 20 kilometara, što se može znatno smanjiti primjenom automatizacije.

Kako biste definirali model vašeg poslovanja?
Fokus naše tvrtke je na istraživanju i razvoju softvera. Tražimo partnerstva s proizvođačima viličara i tvrtkama koje nude logistička rješenja kako bi krajnjim korisnicima ponudili našu tehnologiju ugrađenu u njihova rješenja.

Jeste li sudjelovali na nekom startup natjecanju i kako ste se financirali u realizaciji?
Za sada još nismo sudjelovali u starup natjecanjima, ali prijavili smo se na Zagreb Startup Factory 2019. Financiramo se dijelom iz ugovora s klijentima u Italiji i Hong Kongu, a dijelom iz bespovratnih sredstava dobivenih kroz natječaje HAMAG-BICRO.

Koje su glavne prepreke u realizaciji i prilikom penetracije na tržište?
Trenutno nam je najveći izazov osiguravanje odgovarajućih uvjeta za razvoj i testiranje naših rješenja, budući da rad s autonomnim viličarima zahtijeva relativno skupu opremu i odgovarajući prostor.

Objavu ove poduzetničke priče omogućio je Poslovni dnevnik u okviru projekta INOVATIVNOST kojem je ZICER pokrovitelj.

Ostale novosti i projekti

JAVNI NATJEČAJ za radno mjesto Suradnik

JAVNI NATJEČAJ za radno mjesto Suradnik (m/ž) Mjesto rada: ZAGREB Broj traženih radnika: 1 Vrsta zaposlenja: na neodređeno vrijeme uz obvezni probni rad u trajanju od 6 (šest) mjeseci Radno vrijeme: puno radno vrijeme Opis poslova –  Suradnik obavlja administrativne i...

Donosimo novosti iz CREDIT4CE projekta!

Pratite najnovije aktivnosti projekta CREDIT4CE kroz novo izdanje newslettera! Projekt, koji se provodi uz podršku programa Interreg Central Europe 2021–2027, ima za cilj ojačati kapacitete Srednje Europe za postizanje klimatskih ciljeva. Kroz potporu malim i srednjim...