Zamislite da svoju ideju, internu šalu ili savršeni poklon možete pretvoriti u profesionalno dizajniranu majicu za manje od 60 sekundi. Upravo to omogućuje TeeWiz, hrvatski startup koji, uz podršku ZICER-ovog akceleratora, demokratizira modni dizajn i stavlja moć kreativnosti u ruke svakog pojedinca. Njihova platforma već pokazuje nevjerojatan potencijal: tijekom beta testiranja ostvarili su impresivnu stopu konverzije od 70%, dokazujući da rješavaju stvarni problem na tržištu.

“Dok standardni AI alati stvaraju kreativne, ali tehnički nesavršene slike, naša tehnologija rješava ključne probleme poput uklanjanja pozadine, zaglađivanja rubova i pikselizacije.” objašnjavaju Karlo Vrančić i Maksim Madžar, osnivači TeeWiza.
“Korisnik upiše jednostavnu ideju, a naš sustav ne samo da generira dizajn, već ga i automatski priprema za tisak, isporučujući proizvod spreman za nošenje.”

Ključni problem koji su otkrili nije samo tehnički, već i psihološki. Mnogi alati poput Midjourneya daju vam beskonačnu kreativnu moć, ali vas paralizira problem ‘praznog platna’. Ljudima nedostaje okidač, kontekst i svrha. “Mi ne čekamo da kreativnost naiđe, mi je serviramo“, ističu iz TeeWiza. “Pružamo fokusirano iskustvo s ugrađenom inspiracijom koje ljudima olakšava da ideju pretvore u fizički proizvod koji žele kupiti. Upravo zato je platforma za sada toliko uspješna – jer kad potaknete ideju, slijedi kupnja.”
Od Harvarda i MIT-a do globalnog tržišta
Snaga TeeWiza i njegov potencijal prepoznati su i na najprestižnijim svjetskim institucijama. Kao članovi Harvard Innovation Labs i MIT AI Ventures Studio, Karlo i Maksim okruženi su vrhunskim svjetskim investitorima i osnivačima. “Tek smo tamo shvatili koliki potencijal naš proizvod ima”, kaže Karlo.
“Okruženi ste svakodnevnim višemilijunskim ‘exitima’ i ljudima koji izlaze u Forbesu, a svejedno se često osjećamo kao zvijezde večeri. Iz MIT AI Ventures Studija su me tražili da počnem održavati tjedna predavanja o napretcima u umjetnoj inteligenciji te su povratne informacije koje dobijam fenomenalne. VC fondovi i anđeli investitor nam prilaze na praktički dnevnoj bazi. Ipak, trudimo se zadržati vlasništvo što je duže moguće, a upravo tu ZICER igra ključnu ulogu. Njihova potpora je jedinstvena jer je ‘non-dilutive’, što znači da dobivamo prijeko potrebna sredstva bez odricanja udjela u vlasništvu. Neizmjerno smo zahvalni ZICER-u i Gradu Zagrebu na takvoj prilici.”

Jedna od njihovih mentorica i sama je vlasnica modnog brenda s više od 300 milijuna dolara prihoda od prodaje, dok imaju i svakodnevnu podršku od strane autora AI platforme koju svakodnevno koriste milijuni.
“Svima se njima sviđa što radimo i svi žele biti dio priče. Međutim, trenutno nam je primarni cilj validirati model na domaćem tržištu koje najbolje poznajemo, a nakon toga, uz njihovu pomoć planiramo globalnu ekspanziju. Mentori će nam pomoći ne samo u skaliranju, već i u vertikalizaciji poslovanja – od vlastite proizvodnje do distribucije”, dodaje Karlo.
Svjetski tim koji stvara fantastična rješenja!
Iza TeeWiza stoji tim koji predstavlja savršenu sinergiju vizije i izvedbe. Karlo Vrančić je student Harvarda i bivši istraživač na CERN-u s desetogodišnjim iskustvom u grafičkom dizajnu te donosi duboko razumijevanje modne scene i proizvoda koji korisnici vole. S druge strane, Maksim Madžar, student FER-a i programer u IBM-u, stručnjak je za umjetnu inteligenciju koji, kako kaže, “iz prve ruke osjeća bolne točke korisnika bez dizajnerskog iskustva” i zna kako stvoriti alat koji je intuitivan i moćan. Njihova sinergija, iskovana na fakultetu i brojnim natjecanjima, omogućuje im nevjerojatnu brzinu iteracije i donošenja odluka.
Kako je nastala ideja?
Iskra za TeeWiz nastala je iz stvarne potrebe. Nakon najave jednog velikog koncerta u Zagrebu, Maksim je htio iskoristiti priliku za prodaju majica. Okrenuo se AI alatima za generiranje dizajna, ali je udario u zid tehničkih frustracija – slike nisu bile spremne za tisak. Taj trenutak frustracije pretvorio se u misiju: stvoriti rješenje koje premošćuje jaz između generirane slike i komercijalno isplativog proizvoda. “U jednom od naših razgovora sinulo nam je: zašto stati na majicama za jedan koncert? Zašto ne bismo stvorili platformu koja to omogućuje svima, za bilo koju prigodu?”, prisjeća se Maksim.

Potencijal TeeWiza već je globalno validiran. Naime, kada je Karlo nosio njihovu majicu na Y Combinator AI Startup Schoolu u San Franciscu, zaustavljen je gotovo 500 puta. “Ta brojka zvuči potpuno suludo, ali mislim da je tome kumovala činjenica da je majica bila karikatura Sama Altmana i Elona Muska koju mi je Maksim napravio. Naravno da je to ljudima ondje bilo urnebesno! Shvatili smo da smo nehotice stvorili viralnu kampanju, pa smo brzo postavili listu čekanja i u 48 sati prikupili preko 200 e-mail adresa vodećih ljudi iz AI industrije. Mjesec kasnije, kolega u CERN-u prepoznao me jer je već imao spremljenu sliku mene u toj majici na mobitelu – a da nije znao tko sam.” kroz smijeh priča Karlo.

Od pobjede na hackathonu do finala Startup Factoryja
Prvi kontakt sa ZICER-om ostvarili su pobjedom na HACKL hackathonu. Ulazak u Startup Factory akcelerator bio je strateški potez. “Osim neprocjenjive mentorske podrške i mreže kontakata, financijska potpora nam je ključna. Platformu planiramo javno lansirati ovog mjeseca, a ZICER-ova sredstva omogućuju nam da stvorimo snažan početni zamah na tržištu”, objašnjava Maksim.

Vizija budućnosti TeeWiza razvija se u dva smjera – postati tehnološki lider razvojem naprednog AI sustava koji generira dizajn u slojevima (layers), te izgraditi globalni modni brend utemeljen na kreativnosti, održivosti i unikatnosti.
“Vjerujemo da je vrijeme da hrvatska tehnologija i moda, vođene inovacijama, dožive globalni preporod. TeeWiz je spreman biti predvodnik tog vala”, zaključuju Karlo i Maksim dok mi s nestrpljenjem iščekujemo lansiranje (i korištenje) njihove platforme.