ZICER-ov alumni Bit4bytes kreirao aplikaciju za pomoć u potresom pogođenim područjima

11. 01. 2021.

Nakon agilne reakcije startupova koja je uslijedila odmah po pojavi koronavirusa, ovih smo dana svjedoci nove brze reakcije na teške okolnosti uzrokovane potresima. Ekipa iz Bit4bytes tako je kreirala aplikaciju koja povezuje sve koji trebaju pomoć sa svima kojima je pomoć potrebna. Kako bi saznali više, razgovarali smo s Marijanom Gregurićem, direktorom Bit4bytesa:

Za početak, zanima nas čime se zapravo Bit4bytes bavi. Marijan nam je pojasnio.

Načelno, ono čime se bavimo je programiranje i UX/UI design poslovnih rješenja. Naravno, to nije samo to. – uz smješak kaže Marijan i nastavlja – To su nam samo alati kojima postižemo digitalizaciju poslovnih procesa naših klijenata. U konačnici, cilj nam je napraviti uštedu vremena korisnicima te im optimizirati procese i troškove. Ono što bih izdvojio kao posebnost je to da smo pružili IT podršku mnogim malim startupovima koji sada imaju dobar rast na tržištu, a na što smo jako ponosni. Također pružamo IT usluge i drugim poduzećima iz naše branše u obliku dodatne pomoći na projektima (tzv. outsourcing).

Do nedavno Bit4bytes je bio ZICER-ov korisnik. U naš program Inkubacije ušli su 2018. godine. Tada ih je bilo petero zaposlenih, dok danas (zajedno sa studentima) imaju tim s više od 20 osoba.

Taman prije korone preselili smo se u novi prostor. Nismo ga stigli ni urediti, a već je došlo ovo ludo vrijeme. No unatoč svemu još uvijek zapošljavamo i imamo rast! – kaže nam Marijan.

Najveća vrijednost ZICER-a je snažna zajednica koja znači povezivanje startupova i brz pronalazak najboljih rješenja. Tako je Bit4bytes razvio izvrsnu suradnju sa startupovima HUBBIG3DTechFortis Labor i Iron Bull. Kažu kako su baš na ove klijente izrazito ponosni jer vjeruju da su im svojim znanjima pomogli u digitalizaciji njihovih rješenja.

U proljeće je ekipa iz Bit4bytesa zajedno s 3DTechom kreirala i pokrenuli platformu za kupnju i doniranje zaštitnih vizira veezir.com. U situaciji s novim potresom/potresima, njihova je reakcija – osim što je altruistična – bila i brza. Kreirali su aplikaciju za spajanje onih koji mogu pomoći i onih koji pomoć trebaju u najugroženijim područjima. O tome nam je Marijan ispričao:

Uvijek se trudimo pomoći koliko možemo. U slučaju vizira sa 3DTechom napravili smo kanal donacije u samom startu pandemije. Nakon što je opskrbni lanac vizira uspostavljen više nismo bili toliko potrebni, odnosno, potreba za 3D printom vizira se smanjila. Što se tiče potresa, rodom sam iz Gline gdje mi roditelji trenutno žive pa sam bio dolje već prvog dana potresa. Zato sam mogao odmah vidjeti kakvo je stanje i koje su potrebe ljudi pogođenih potresom. Iz toga razloga došao sam u firmu i zamolio kolege da napravio mini aplikaciju za pomoć.

U kratkom vremenu za ovu su svrhu kreirane još neke aplikacije i čemu je Marijan rekao:

Mislim da sada ima više aktivnih aplikacija koje rade više-manje iste stvari. Ono po ćemo je naša aplikacija drugačija je to što smo uz klasične funkcionalnosti doniranja pomoći ponudili i funkcionalnosti popisa kontakt brojeva osoba koji žive na tom području. S tom funkcionalnošću želimo optimizirati dostavu pomoći na način da pomoć budi više ciljana prema kućanstvima. Obavijestili smo nadležne da imamo rješenje te smo ga voljni nadograditi s njihovim potrebama u smislu bolje organizacije dostave pomoći, no nažalost, još nitko mi se nije javio….

O tome kako konkretno aplikacija može pomoći Marijan je rekao:

Zamislite da imate kontakt brojeve svih u nekom mjestu pogođenom potresom te ih možete nazvati, popisati ono što im je potrebno te dostaviti na adresu! Naglasio bih kako radimo sa DPD-om (dostavnom službom koja nam je stavila svoj vozni park na raspolaganje), a s naše se aplikacije mogu preuzimati paketi i slati direktno na adresu preko DPD-a. Zadnje što pokušavamo je spojiti se sa GIS sustavom jedne firme koja već radi popis štete i to na način da integriramo kontakt podatke osoba s kućanstvima. Nadam se kako ćemo uspjeti u tome. Ono gdje trenutno vidimo mogućnost poboljšanja je način na koji popisujemo kontakt podatke. Smatram da bi Grad trebao poslati ljude da popišu (odnosno unesu) kontakt podatke o osobama koje žive na tom području, odnosno, idealno bi bilo da se svaki stanovnik sam upiše.

Takav upis trenutno se može izvršiti putem aplikacije. Ono što je upisano u ovome trenutku može vidjeti samo ekipa iz Bit4bytesa.

Marijan zaključuje: Voljni smo pomoći vlastima, samo nam se trebaju obratiti.

Čestitamo Marijanu i Bit4bytes ekipi na brzoj i konkretnoj reakciji. Nadamo se da će uskoro na terenu biti od velike pomoći!

Ostale novosti i projekti

Otvoren je HACKL – hackathon za otvoreni Zagreb

Upravo je otvoren treći po redu HACKL - hackathon za otvoreni Zagreb. Ovogodišnja tema „Kultura na dlanu“ ima za cilj razviti rješenja koja će građanima i organizacijama omogućiti jednostavno pretraživanje i javni uvid u popis kulturnih događanja u gradu, koristeći...