Vodič kroz startup metriku 1: Pet ključnih pokazatelja uspješnosti koji će pridonijeti uspjehu vašeg startupa

16. 02. 2021.

Poslovna metrika poduzećima služi za detektiranje što pomaže, a što odmaže u poslovanju. Kada su poduzetnici definirali svoje ciljeve, jasnije mogu prilagođavati i poboljšavati tijek poslovnih procesa. Zato postavljanje i redovita provjera pokazatelja uspješnosti (KPI – key performance indicators) može pomoći u prepoznavanju problematičnih točaka u poslovanju.

Kako bismo vam pomogli u definiranju optimalnih pokazatelja uspješnosti (KPI-jeva) za vas pripremamo nekoliko članaka na ovu temu. Pa krenimo!

Kojih 5 KPI-jeva bi startupovi trebali uključiti u svoju metriku za praćenje rasta i osiguranja uspješnog poslovanja? 

  1. Stopa rasta prihoda – Revenue growth rate
  2. Stopa aktivacije – Activation Rate
  3. Trošak pridobivanja novog korisnika – Customer Acvisition Cost (CAC)
  4. Stopa zadržavanja korisnika – Customer Retention Rate (CRR)
  5. Stopa „izgaranja“ – Burn Rate

Za više informacija o pojedinim KPI-jevima pripremili smo vam dodatni tekst. U njemu ćete pronaći upute kako izračunati pokazatelje uspjeha, a možete ga pročitati OVDJE.

Imajte na umu da se optimalni ključni pokazatelji uspješnosti za vaše poslovanje mogu mijenjati tijekom vremena. Iako je većina navedenih pokazatelja korisna bez obzira u kojoj se fazi razvoja i rasta vaš startup nalazi, vjerojatno je da ćete morati mijenjati važnost pojedinog pokazatelja kako vaš startup bude rastao. Bitna je povremena revizija KPI-jeva kako biste bili sigurni da dajete prioritet pravim pokazateljima za trenutnu fazu rasta vašeg startupa. 

Za sve startupove koji traže svoje poslovne anđele, do kraja veljače otvoren je prvi krug poziva na platformu projekta CE-Connector. Riječ je o transregionalnoj platformi koja uključuje 6 zemalja i koja osigurava podršku startupovima s inovativnim rješenjima u području energije i održivog okoliša, sigurnosti i novih tehnologija kroz povezivanje s poslovnim anđelima. Hrvatski partneri zaduženi za provedbu projekta su ZICER – Zagrebački inovacijski centar i Invento Capital Partners te pridruženi partner HAMAG-BICRO.

Za više informacija o aktualnom pozivu za poslovne anđele i startupove kliknite na LINK, posjetite stranicu projekta ili nam se obratite e-mailom na ce-connector@zicer.hr.

Veselimo se vašoj prijavi!

Ostale novosti i projekti

Zagreb Crowdfunding Convention 11.10.2022. u ZICER-u

Načuli ste kod Stankovića da je dvadesettrogodišnji Albert Gajšak za svoj startup CircuitMess prikupio $408.749,00? Ili da su kroz platformu Funderbeam braća Boljar prikupili €473.600,00, a Pivovara Medvedgrad  €1.3 milijuna… Impresivno, ali i dalje niste sigurni...

Doznajte imena timova sedme Startup Factory generacije!

Odabrano je 13 timova nove Startup Factory generacije. Prijave za sedmi Startup Factory trajale su 19. srpnja do 4. rujna. Prijaviti su se mogli timovi ili novi startupovi koji razvijaju visokotehnološka rješenja i okupljaju od dvoje do sedmero članova komplementarnih...