Imate sjajnu ideju za poklon, internu šalu s prijateljima ili vlastiti modni stil – ali ne znate kako ih pretvoriti u stvarnost? Upoznajte TeeWiz, startup iz ZICER-ovog akceleratora koji vaše ideje pretvara u unikatni odjevni predmet koji s ponosom nosite!
TeeWiz je platforma koja omogućava korisnicima da u manje od minute stvore jedinstvenu majicu – od ideje do narudžbe. Misija ovog svestranog Startup Factory tima je demokratizirati modni dizajn i dati svakome mogućnost da postane kreator vlastite odjeće.

„Razvili smo platformu koja koristi najnapredniju umjetnu inteligenciju za generiranje dizajna na temelju korisničkih ideja. Korisnik jednostavno upiše što želi – npr. “majica s motivom pizze koja izgleda kao da je iz 90-ih” – i naš sustav generira profesionalni dizajn koji se odmah može naručiti“, pojašnjavaju mladi stručnjaci iz startupa TeeWiz, sudionici 10. generacije našeg Startup Factory akceleratora.
Donedavno je stvaranje custom odjeće bilo rezervirano za one s tehničkim znanjem, vremenom i budžetom za profesionalne dizajnere. TeeWiz mijenja tu paradigmu – omogućuje svakome da jednostavno i brzo pretvori ideju u dizajn.

„Kod nas trebate samo ideju i 60 sekundi vremena. Vjerujemo da ono što čini dobrog dizajnera nije tehnička vještina, već kreativnost i ideja. Tehnologiju smo učinili nevidljivom – korisnik komunicira prirodnim jezikom, a mi pretvaramo njegove riječi u stvarnost“, ističu iz TeeWiza.
Za koga je TeeWiz?
„Naša ciljana skupina je trenutno najšira publika koja traži unikatne i personalizirane proizvode. Vidimo veliku primjenu za kreiranje originalnih poklona za rođendane, za interne šale među prijateljima, kao i za posebne prigode poput djevojačkih i momačkih večeri. To je naš proof of concept. Dugoročno, tehnologiju koju razvijamo vidimo kao moćan alat za velike igrače u modnoj industriji, nudeći im platformu koja drastično ubrzava i pojednostavljuje proces dizajniranja.“
Svjetski tim koji stvara fantastična rješenja!
Na čelu TeeWiza nalaze se Karlo Vrančić i Maksim Madžar – vizionari koji svojim znanjem i entuzijazmom kroz ovaj projekt oblikuju budućnost personalizirane odjeće.
Karlo, student na Sveučilištu Harvard i mladi istraživač na CERN-u, ima više od deset godina iskustva u grafičkom dizajnu i duboko razumijevanje modne scene. Njegova strast prema uličnoj modi, poznavanje kvalitete materijala i dugogodišnje iskustvo u stvaranju vizualnih identiteta daju mu jedinstven uvid u to kako stvoriti proizvod koji će se ljudima svidjeti.
Maksim, student zagrebačkog FER-a i programer u IBM-u, stručnjak je za umjetnu inteligenciju i razvoj softvera. Zanimljivo, Maksim je osoba koju dizajn i moda ne zanimaju previše, što ga čini savršenim utjelovljenjem TeeWizovog ciljanog korisnika. On iz prve ruke osjeća “bolne točke” osobe bez dizajnerskog iskustva i zna kakav alat treba napraviti da bi bio koristan i intuitivan.

„Upoznali smo se na fakultetu kroz rad u studentskoj udruzi, a naša suradnja brzo je prerasla u blisko prijateljstvo i partnerstvo na raznim natjecanjima i projektima. Jedan za drugog vjerujemo da je idealan co-founder te najbolji inženjer kojeg poznajemo – a poznamo jako puno sjajnih inženjera“, priča nam Karlo.
„Funkcioniramo kao mala, agilna agencija i radimo na više projekata istovremeno, no TeeWiz je projekt koji nas istinski veseli i u koji ulažemo najviše strasti. Savršeno se nadopunjujemo: Karlo postavlja viziju i arhitekturu proizvoda, dok ja preuzimam tehničku izvedbu. Međutim, obojica smo uključeni u sve dijelove proizvodnog procesa što nas uopće ne usporava jer nam odlična sinergija omogućava da brzo iteriramo i donosimo odluke“, ističe Maksim.
Kako je nastala ideja?
Priča o nastanku TeeWiza spoj je osobnih ambicija, slučajnosti i pravog tehnološkog trenutka. Nakon teške operacije koljena na prvoj godini fakulteta, Karlo si je postavio tri cilja: pokrenuti pub kviz, pokrenuti podcast i stvoriti vlastiti brend majica. Kviz je ubrzo postao jedan od najpopularnijih u Zagrebu, podcast je realizirao kroz studentsku udrugu EESTEC, dok je ideja o majicama privremeno ostala po strani.
Iako danas duboko uronjen u svijet tehnologije i znanosti, Karlo je želio ostati vjeran ambicijama svog mlađeg sebe – ne sluteći da će ih ostvariti upravo spajajući tehnologiju i modu.
Iskra koja je pokrenula TeeWiz pojavila se kada se Maksim pripremao za “koncert stoljeća” na Hipodromu. Uočio je poslovnu priliku u prodaji majica, a kako nije imao dizajnerske vještine, posegnuo je za AI modelima za generiranje vizuala – i tako započeo put koji će spojiti kreativnost i tehnologiju u jedinstvenu startup ideju.

„U jednom od naših razgovora, dok smo jedan drugome davali savjete, Karlu je sinulo: Zašto stati na majicama za jedan koncert? Zašto ne bismo napravili korak unatrag i stvorili platformu koja omogućuje svima da generiraju bilo kakvu majicu?“, prisjeća se Maksim ne tako davne situacije.
„Prvobitna ideja bila je u nekoliko dana napraviti jednostavan omotač (wrapper) oko tada novog AI modela za generiranje slika i biti prvi na tržištu. Međutim, kad je API postao dostupan, naši su apetiti porasli. Željeli smo bolji, dorađeniji proizvod. Danas imamo napredne opcije editiranja poput zamjene lica, prilagođene predloške i integraciju s distributerima koja omogućuje brzu i povoljnu izradu potpuno personalizirane majice“, priča nam Karlo i dodaje kako njihova najveća motivacija dolazi od iskustava njihovih testnih korisnika: „Gledati prijatelje, koji se nikada ne bi bavili dizajnom, kako postaju “zaraženi” TeeWizom i s oduševljenjem pretvaraju svoje ideje u stvarnost – to je ono što nas pokreće.“
Preko pobjede na hackathonu u finale Startup Factoryja
„Prvi kontakt sa ZICER-om bio je na HACKL hackathonu koji je ZICER organizirao zajedno s Gradom Zagrebom. Tema je bila evidencija sportskih događaja u gradu. Ne samo da smo pobijedili, već smo upoznali nevjerojatne ljude iz ZICER tima koji su nas pozvali da se prijavimo u akcelerator“ konstatira Karlo i ističe kako su se u program akceleracije prijavili iz dva ključna razloga: „Prvo, čvrsto vjerujemo da smo mi ljudi proizvod okruženja u kojem se nalazimo. Htjeli smo se okružiti ljudima sličnog načina razmišljanja, mentorima i poduzetnicima od kojih možemo učiti i s kojima možemo rasti. Drugo, financijska potpora nam je od iznimne važnosti, pogotovo u domeni marketinga. S obzirom na to da platformu planiramo javno lansirati u prvoj polovini studenoga, marketinški budžet je ključan za uspješan start, a kao studenti nemamo sredstva da to sami pokrijemo“, ispričao nam je Karlo i dodao kako su on i Maksim zadovoljni programom u kojem im je najvrjedniji dio mreža kontakata i znanja kojoj su dobili pristup.

Vizija budućnosti
Ovaj proaktivan tim u proteklim je mjesecima ostvario značajne iskorake – osnovali su startup i pripremili sve za javno lansiranje svoje platforme početkom studenoga ove godine. Uz postignute ciljeve, imaju i jasnu viziju budućnosti:
„U idućih pola godine vidimo TeeWiz kao platformu koju koriste deseci, pa i stotine tisuća ljudi. Vjerujemo da projekt ima snažan viralni potencijal. Ako su generatori koji vas pretvaraju u akcijske figurice mogli postati globalni fenomen, vjerujemo da platforma koja vam omogućuje da nosite vlastitu ideju ima još veći potencijal. Također se vidimo i u B2B sferi.”
U sljedećih godinu dana TeeWiz se planira razvijati u dva komplementarna smjera – postati tehnološki lider i globalni modni brend. Poziciju tehnološkog lidera žele ostvariti razvojem naprednog AI sustava koji generira dizajne u slojevima (layers), omogućujući precizno uređivanje i potpunu kontrolu nad kreativnim procesom. Njihova je vizija stvoriti “agentski sloj” između čovjeka i računala – umjetnu inteligenciju koja ne zamjenjuje čovjeka, već mu pomaže da izrazi vlastitu kreativnost.
„Tko prvi na tržište donese takvo rješenje, granice mu postavlja samo nebo, a modna industrija bit će tek prvi dokaz koncepta“, ističu iz TeeWiza.

Istovremeno, TeeWiz želi izgraditi globalno prepoznatljiv modni brend utemeljen na kreativnosti, održivosti i unikatnosti. Dajući ljudima moć da stvaraju, potvrđuju uvjerenje da umjetna inteligencija potiče, a ne ograničava ljudsku maštu. Zahvaljujući print-on-demand modelu, značajno se smanjuju emisije CO₂ i potrošnja vode – za više od 90% u odnosu na masovnu proizvodnju – čime TeeWiz postaje prirodan izbor za ekološki osviještenu publiku. Na putu prema luksuznom tržištu njeguje se ideja da su jedinstvenost i osobna priča najvrjednija valuta te da snaga brenda proizlazi upravo iz zajednice koja ga stvara.
„Vjerujemo kako je vrijeme da hrvatska tehnologija i moda dožive preporod, a TeeWiz može biti predvodnik tog vala“, zaključuju Karlo i Maksim dok mi s nestrpljenjem iščekujemo lansiranje (i korištenje) njihove platforme!