Ovaj pristup potiče tvrtke na učinkovitost i optimalnije korištenje ljudske kreativnosti. Inspiriran lekcijama iz lean proizvodnje, oslanja se na validirano učenje, brza znanstvena eksperimentiranja, kao i mnoge kontra-intuitivne prakse koje skraćuju cikluse razvoja proizvoda, mjere stvarni napredak ne pribjegavajući 'metrici taštine' i uče o tome što kupci zaista žele. Pristup tvrtkama omogućava pivotiranje i mijenjanje planova iz minute u minutu.

Lean Startup mogu koristiti tvrtke svih veličina zbog toga što poduzetnicima nudi smjernice za kontinuirano testiranje njihovih ideja i poslovne vizije. Daje im mogućnost osluškivanja glasa njihovih kupaca, prilagodbe i usvajanja povratne informacije. A to rezultira agilnim i inovativnim poslovanjem.

Pristup je preuzet od Erica Riesa i pruža metodologiju stvaranja i upravljanja uspješnim startupovima u doba kada oni trebaju inovirati više no ikad.

Glavna razlika između tradicionalnih procesa razvoja proizvoda i Lean Startup pristupa je u činjenici da se tradicionalni razvojni procesi vode pitanjem „Možemo li izraditi ovaj proizvod?“, dok se Lean Startup temelji na poduzetničkom načinu razmišljanja i pitanju "Treba li se ovaj proizvod proizvesti?". Pristup se bavi pronalaženjem problema, validacijom i izgradnjom proizvoda koji će riješiti problem, cijelo vrijeme imajući na umu kupce. Kada gradite lean startup, želite biti sigurni da neprestano testirate i provjeravate svoj proizvod  - kako bi on bio što brže u rukama vašeg kupca – te istovremeno maksimizirate rast poslovanja.

Ali kako se stvara lean startup?

Predstavljamo tri koraka s kojima poduzetnici mogu započeti: pronađi, izvrši i validiraj.

1. PRONAĐITE poslovnu ideju i koristeći Build-Measure-Learn ('izradi-izmjeri-nauči') proces

„Veliko pitanje našeg vremena nije 'Može li se to napraviti?', već 'Treba li se napraviti?' To nas stavlja u neobičan povijesni trenutak: naše buduće blagostanje ovisi o kvaliteti naše kolektivne mašte. "

- Eric Ries, The Lean Startup

Razmišljajući o svojoj poslovnoj ideji, bitno je znati je li problem koji će vaš proizvod riješiti dovoljno važan da bi ga kupci željeli kupiti. Budite sigurni da ima dovoljno „takvih ljudi“ - vaših potencijalnih kupaca - kako bi vaše poslovanje bilo profitabilno. Također biste trebali obratiti pažnju na probleme s kojima se ljudi susreću u svakodnevnom životu. Kupci moraju smatrati vaš proizvod dovoljno vrijednim kako bi se odlučili na njega.

Lean Startup vodi nas k definiranju hipoteze, gradeći prvotni proizvod ili značajku koja tu hipotezu može testirati. Zatim učimo o tome što se događa i prilagođavamo proizvod u skladu s tim. Ova jednostavna metoda omogućuje tvrtkama istovremeni razvoj niza ideja.

Build-Measure-Learn može se primijeniti na gotovo sve. Možete, primjerice, testirati postupak neke nove značajke postojećeg proizvoda.  

Imajte na umu da je vaš cilj pronaći najbrži način ponavljanja kroz Build-Measure-Learn ciklus. Morate odlučiti je li vašem projektu potreban još jedan ciklus ili se potrebno zaustaviti i prijeći na drugu ideju. A ako imate iskustva u korištenju Lean Startup metodologije, za postizanje još boljih rezultata istražite Gartnerov dijagram koji kombinira Design Thinking, Lean Startup i Agile pristupe (vidi Gartner, 2016).

Kad se odlučite za svoju poslovnu ideju, vrijeme je da. . .

2. IZVRŠITE poslovnu ideju, tj. izradite svoj MVP

Dakle, vrijeme je da izradite svoj minimalni održivi proizvod (MVP). Da biste stvorili MVP, ne morate nužno početi kodirati. To može biti i jednostavna prezentacija koja opisuje korisničko putovanje kupca. Više o izradi MVP-a možete pročitati u našem prethodnom članku.

Nakon što izradite MVP,. . .

3. VALIDIRAJTE poslovnu ideju

“Startupovi postoje ne samo kako bi se stvarali proizvodi, ostvarivao profit i zadovoljavale potrebe kupaca. Oni postoje kako bi naučili kako graditi održivo poslovanje. Ovo se učenje može znanstveno potvrditi izvođenjem čestih eksperimenata koji poduzetnicima omogućuju testiranje svakog elementa njihove vizije. "

- Eric Ries, The Lean Startup

Validacija proizvoda ključni je korak u izgradnji uspješnog lean startupa. Glavna ideja koja stoji iza ovog koraka je eksperimentiranje s poslovnom idejom u stvarnom svijetu. Testirajte svoj MVP sa stvarnim kupcima na tržištu. Na taj ćete način doznati je li vaša ideja održiva i prikupiti podatke koje možete analizirati. Pomoću ovih podataka odlučit ćete biste li trebali nastaviti izrađivati svoj proizvod, dotjerivati ​​ga ili pivotirati svoju poslovnu strategiju. Ako su rezultati vašeg MVP testiranja više pozitivni nego negativni, nastavite graditi svoj proizvod. Uključite i povratne informacije testera kako biste stvorili optimalni proizvod. Tako će vaš proizvod bolje zadovoljiti potrebe vaših kupaca, a to je nešto što se naziva validirano učenje.

Ako su rezultati vašeg MVP testiranja uglavnom negativni, vrijeme je za mijenjanje proizvoda i/ili preusmjeravanje poslovne strategije. Ovo iziskuje dramatičan pomak u vašoj metodi zbog toga što ćete morati prilagoditi proizvod kako biste udovoljili željama i potrebama vaših kupaca. Podaci dobiveni putem povratnih informacija trebali bi biti dobra polazna točka za ovaj korak. Kako biste bili učinkovitiji u ovom procesu, upotrijebite Lean Startup Canvas (ili Lean Canvas) i mnoštvo izvrsnih primjera koji se mogu pronaći na internetu.

Ovaj je članak dio projekta CE-Connector. Za sve startupove u potrazi za poslovnim anđelima i poslovne anđele u potrazi za svojim sjajnim startupovima tvrtkama, CE-Connector ima otvoren poziv. Hrvatski projektni partneri su ZICER - Zagrebački inovacijski centar i Invento Capital Partners.

Posjetite web stranicu projekta i prijavite se!

www.interreg-central.eu/CE-Connector

Imate li dodatnih pitanja? Pošaljite nam e-mail na ce-connector@zicer.hr.