Prihvaćanjem kritika i prijedloga nastavlja se razvoj proizvoda čime on postaje sve bolji te svojim karakteristikama sve više ispunjava očekivanja korisnika. Zahvaljujući MVP-u i reakcijama na njega proizvođač jasnije vidi u kojem smjeru treba ići daljnji razvoj.

Što je zapravo MVP?

Minimalni održivi proizvod je pojam koji označava proizvod u ranoj fazi razvoja.

Zašto na tržište izaći s MVP-om, a ne s potpuno razvijenim proizvodom? 

Postoji nekoliko razloga, a neki od njih su:

1. Zato što se želi što prije izaći na tržište.

2. Zato što se želi testirati tržište prije no što se uloži previše vremena i novca za finalni proizvod. 

3. Zato da se prikupe povratne informacije o proizvodu te na temelju njih poboljšavaju proizvod tijekom samog razvoja.

Kada MVP ne ispunjava očekivanja tržišta, tvrtka bi trebala na temelju povratne informacije poboljšati svoj testni proizvod. Ponekad je to i prilika za promatranje reakcija i pivotiranje. U svakom slučaju, bitno je da tvrtka stavlja kupce i njihovo mišljenje na prvo mjesto i da od njih i iz njih uči.

Jeste li znali da su osnivači Airbnb-a u posao krenuli s kratkoročnim najmom svojih stanova? Testirali su poslovnu ideju koristeći MVP i na temelju dobivenih informacija napravili svima znane uspjehe.

MVP je strateški način za razvoj iskustva i položaja vaše tvrtke kroz učenje na pogreškama i rada na kontinuiranom poboljšanju. To je ključni koncept za startupove jer zahtjeva manje vremena i truda, a zauzvrat daje konkretne rezultate. 

Zašto započeti s istraživanjem tržišta i što sve napraviti prije lansiranja MVP-a? Odgovore donosimo u članku koji smo vam pripremili na engleskom jeziku.

Za sva poduzeća koja traže svoje poslovne anđele, kao i za poslovne anđele koji su zainteresirani za investiranje u inovativne startupove kroz projekt CE-Connector oformili smo transregionalnu platformu koja se sastoji od 6 zemalja i koja osigurava podršku startupovima s inovativnim rješenjima u području energije i održivog okoliša, sigurnosti i novih tehnologija kroz povezivanje s poslovnim anđelima. Hrvatski partneri zaduženi za provedbu projekta su ZICER - Zagrebački inovacijski centar i Invento Capital Partners. 

Za više informacija o platformi posjetite web stranicu projekta, pratite nas na društvenim mrežama ili nam se obratite e-mailom na ce-connector@zicer.hr.