U samo 40 sati razvijen je prototip rjeÅ”enja koje graÄanima omoguÄuje pretragu i filtraciju svih gradskih dogaÄaja u kulturi.
Na zavrÅ”nici ovog trodnevnog maratona kreativnosti i tehnologije, zamjenik gradonaÄelnika Grada Zagreba dr.sc. Luka Korlaet dodijelio je nagrade za prva tri mjesta ovogodiÅ”njeg HACKL-a te izrazio zadovoljstvo entuzijazmom i kreativnoÅ”Äu sudionika: āOduÅ”evljen sam vidjeti ovoliko mladih, pametnih i inovativnih ljudi koji su proveli cijeli vikend ovdje u ZICER-u, pravom inkubatoru ideja. Deset timova marljivo je radilo i predstavilo iznimno kreativna rjeÅ”enja. Tražili smo aplikaciju koja Äe jednostavno i efikasno omoguÄiti pretraživanje kulturnih sadržaja u Zagrebu, i svako od ovih rjeÅ”enja ima potencijal za daljnji razvoj i implementaciju.ā O važnost samog procesa hackathona zamjenik Korlaet je istaknuo: āHackathon nije samo natjecanje, veÄ prilika za stjecanje novih znanja, iskustava i vjeÅ”tina. Ovaj proces ne gradi samo bolje programere i dizajnere, veÄ i ljude koji su spremni stvarati buduÄnost. To je najveÄa vrijednost koju sudionici nose sa sobom.ā
Na proglaÅ”enju pobjednika prisustvovali su i Dražen LuÄanin, proÄelnik Službe za informacijski sustav i tehniÄke poslove, Frane Å esniÄ, direktor ZICER-a te Vojkan GavriloviÄ, predstavnik tvrtke GDi koja je bila generalni pokrovitelj ovoga hackatona. Uz njih, zlatni sponzor hackatona je bila tvrtka RAO, a HACKL su sponzorski podržali i HikVision, Mikrolink, DataBox, Telemach, KING ICT te OdaÅ”iljaÄi i veze.
āHACKL je i ove godine dokazao kako su hackathoni kao koncept odliÄan model za povezivanje pametnih ljudi iz razliÄitih interesnih sfera ā od kreativaca i kulturnih znalaca do struÄnjaka tehniÄkih struka. OvogodiÅ”nji izazov je kroz fokusiran rad sudionika i suradnju unutar timova dobio odliÄna rjeÅ”enja koja Äe nama ljudima, koji smo u danaÅ”nje vrijeme uvijek u žurbi, a istovremeno i u potrebi za kvalitetnim kulturnim sadržajima, dati pravu informaciju u pravo vrijeme i oplemeniti život. Izabrana rjeÅ”enja Äe prvo zaživjeti lokalno, a vjerujem uskoro nakon toga i globalno. Äestitam svim sudionicima, a posebno pobjednicima na predanom radu i rezultatima koje su danas pokazaliā, na kraju HACKL-a je istaknuo Frane Å esniÄ, direktor ZICER-a.
OvogodiÅ”nja tema āKultura na dlanuā imala za cilj razviti rjeÅ”enja koja Äe graÄanima i organizacijama omoguÄiti jednostavno pretraživanje i javni uvid u popis kulturnih dogaÄanja u Zagrebu, koristeÄi dostupnu bazu kulturnih sadržaja gradskih ustanova u kulturi. Grad Zagreb trenutno upravlja s 39 ustanova u kulturi, 8 kazaliÅ”ta, 11 muzeja i 16 centara za kulturu, a cilj ovog hackatona je bio centralizirati pristup tim ustanovama, poveÄati vidljivost kulture te omoguÄiti interaktivan pristup kulturnim sadržajima grada kroz jednostavnu i pristupaÄnu mobilnu ili web aplikaciju.
StruÄno povjerenstvo izabralo je tri najbolja tima, koji su u tri dana, od petka naveÄer do nedjelje ujutro, razvijali rjeÅ”enja za mobilnu ili web aplikaciju s ciljem pretrage gradskih dogaÄaja u kulturi.
TreÄe mjesto osvojio je tim “Bumbar”, drugo mjesto tim “Fer i Konkurencija”, a prvo mjesto osvojio je tim “Clarico”.
PobjedniÄka aplikacija se spaja na gradsku bazu podataka koja sadrži sve dogaÄaje u kulturi, a osim nužnih stavki poput pretrage i filtracije nudi i moguÄnost personalizirane preporuke dogaÄaja putem strojnog uÄenja te integraciju chatbota kojeg posjetitelji mogu pitati za preporuku.
“Zahvaljujemo se Gradu Zagrebu i ZICER-u kao organizatorima Hackathona, mentorima i svima koji su sudjelovali u ovom fantastiÄnom iskustvu. Ponosni smo Å”to smo pobijedili na Hackathonu, koji je bio odliÄno organiziran, i uživali smo u svakom trenutku rada. Izuzetno nam je drago Å”to je grad Zagreb prepoznao naÅ” trud i rad, te se veselimo buduÄoj suradnji!”, rekao je Hrvoje Hrvoj iz tima Clarico.
Grad Zagreb Äe s pobjedniÄkim timom Clarico stupiti u pregovore oko izrade gotove aplikacije koja treba biti proÅ”irena s dodatnim znaÄajkama i zatim puÅ”tena za koriÅ”tenje u javnost.