Hrvatski dizajnerski pročistač vode PIRYA stigao na Kickstarter

09. 10. 2025.

Zagrebački startup Creative Water, koji se razvija uz podršku ZICER-a – jednog od vodećih startup hubova u Europi, pokrenuo je svoju prvu Kickstarter kampanju za jedinstveni pročistač vode bez plastike PIRYA koji spaja održivost, dugotrajnost i vrhunski dizajn. Kampanja je započela 9. listopada 2025. godine i trajat će 35 dana, točnije do 13. studenoga, s ciljem prikupljanja 25.000 dolara za daljnju proizvodnju i razvoj projekta.

Od ideje do proizvoda spremnog za tržište

Priča o ovome proizvodu započela je 2022. godine kada je tim osvojio jednu od glavnih nagrada na Startup Factory akceleracijskom programu Zagrebačkog inovacijskog centra – ZICER-a. Ta nagrada donijela je početni kapital i potvrdila vrijednost ideje. Od tada do danas razvijeno je i testirano na desetak prototipova, usavršavan je dizajn te su se provodila laboratorijska testiranja kako bi se osigurala maksimalna učinkovitost uređaja.

„PIRYA je već u ranim fazama dokazala da učinkovito smanjuje klor i nitrate u vodi, a opsežnija laboratorijska ispitivanja potvrdila su i širi spektar parametara, čime se uređaj priprema za EU certifikaciju i lansiranje na tržište“, ističe poduzetnica Dora Maroš, osnivačica startupa Creative Water.

Dizajn i održivost u jednom

PIRYA nije samo funkcionalan uređaj, već i estetski komad dizajna za svaku kuhinju. Dolazi u dvije verzije: s drvenim postoljem – za sve koji vole minimalizam, te s mramornim postoljem – za korisnike koji žele premium elegantan izgled.

„Uređaj ima kapacitet od jedne litre i koristi metalnu kapsulu od nehrđajućeg čelika za prehrambenu industriju, koja se jednostavno pere i koristi ponovno. Filteri se sastoje od aktivnog ugljena i zeolita, prirodnih materijala koji se nakon korištenja mogu kompostirati. PIRYA ne koristi jednokratnu plastiku, čime nudi održivu alternativu flaširanoj vodi i klasičnim jednokratnim filterima za vodu“, pojašnjava mlada inovatorica Dora Maroš.

Zašto Kickstarter?

Kickstarter je globalna platforma za grupno financiranje koja omogućuje pojedincima, timovima i startupima da predstave svoje ideje širokoj publici i prikupe sredstva za realizaciju projekata. Kampanje funkcioniraju po jednostavnom principu: autor postavi cilj, ljudi uplaćuju željene iznose i zauzvrat dobivaju nagrade, najčešće u obliku proizvoda ili ekskluzivnih izdanja. Iako je moguće predstaviti i samu ideju, kampanje s prototipom ili jasnim planom proizvodnje imaju znatno veće šanse za uspjeh.

„Odlučila sam se za Kickstarter jer ima model preordera gdje backeri unaprijed plaćaju proizvod, a dobiju ga tek za par mjeseci kad se proizvede. Na takav način startup ne mora imati zalihe proizvoda, već proizvodi količinu koja je naručena, a to je dobro za startupove jer su resursi ograničeni. Osim toga, i sama zajednica koja podržava ovakve projekte na Kickstarteru je dosta fleksibilna – oni znaju da je to prije svega neko ulaganje u projekt za koji zauzvrat zapravo dobiješ ‘reward’ u obliku proizvoda. Na takav način oni su svjesni da taj proizvod može imati i neke mane jer je to svojevrsni test tržišta i prve recenzije korištenja koje su jako vrijedne za daljnji razvoj. Osim toga, Kickstarter daje vidljivost na globalnoj razini kao platforma koja je poznata svugdje u svijetu“, ističe Dora.

Poziv na podršku projektu PIRYA

Svoj doprinos uspjehu ove kampanje možete dati putem poveznice: https://www.kickstarter.com/projects/702302008/pirya-water-purifier-discover-the-water.

Uplatom određenog iznosa ostvarujete pravo na nagrade koje su podijeljene u tri ekskluzivne kategorije: Super Early Bird (ograničeno na samo 40 komada, uz 25 % popusta za najbrže podržavatelje), Early Bird (ograničeno na 120 komada, uz 15 % popusta) i Bundle ponude (setovi PIRYA uređaja dostupni uz 18 % popusta).

„Uz svaki uređaj backeri će dobiti tromjesečnu zalihu filtera, tako da prvih 90 dana ne moraju brinuti o zamjeni. Za sve koji žele samo podržati projekt, bit će dostupna i opcija ‘Make a pledge without a reward’ — donacije od 1 dolar nadalje“, naglašava Dora i ističe kako je dostava planirana unutar sedam mjeseci od završetka kampanje, s tim da će tim dati sve od sebe da dostava bude i ranije. PIRYA će se u prvoj fazi isporučivati na području Europske unije, ali i u neke odabrane zemlje izvan Europske unije.

Zašto baš PIRYA?

Osim što ćete podržati hrvatski startup i domaću proizvodnju, priuštit ćete si održivu alternativu flaširanoj vodi i jednokratnim filterima, a u svoj dom ili ured unijeti elegantan minimalistički dizajn kojeg prate trajni materijali poput food-grade inoksa, reciklabilnog drva i prirodnog mramora.

„Ovu kampanju smatram jednom od najvećih prekretnica koja će sigurno u nekoj mjeri odrediti budući razvoj projekta, a i moj poslovni put. Kampanja će projekt staviti u jednu novu poziciju gdje kao startup možemo pokazati prvi ozbiljan track record. Isto tako, smatram je i svojom osobnom prekretnicom te nekom vrstom odgovora na moj rad i upornost. Imam velike planove za daljnji razvoj projekta, a sve u smjeru održivih rješenja za tržište pročistača vode. Posljednje tri godine PIRYA je jako napredovala, a to je rezultat rada i vizije. Nekako mogu reći kao da sam izgubila svoju osobnu priču, nema više osobne priče, sve se vrti oko PIRYA-e“, s velikom ambicijom priča Dora.

Od ideje do tržišta uz podršku ZICER-a

Dora je u ZICER došla kao studentica, s čistom idejom, na preporuku svoje tadašnje profesorice i mentorice Gordane Ćorić. Prepoznala je realan problem i pretočila ga u ideju za vlastiti biznis, prihvatila je izazov, prijavila se na ZICER-ov Startup Factory akceleracijski program 2022. godine, ušla u finale natjecanja i odnijela pobjedu.

„ZICER mi je uvelike pomogao kroz cijeli ovaj period. Prije svega, akceleracijski program bio je temelj na kojem je projekt pokrenut, bez tadašnje mentorske pomoći, ubrzanog razvoja i na kraju novčane nagrade, teško bismo se uspjeli pokrenuti. Naime, sredstva koja smo dobili pomogla su nam da proizvedemo i testiramo prve prototipove. Velika je stvar i sama činjenica da nas je tada žiri izdvojio te da smo osvojili jednu od glavnih nagrada. To je bila važna potvrda da smo na pravom putu, što je iznimno bitno za mladog poduzetnika koji još traži smjer u kojem krenuti. Tu je svakako i vidljivost koju ZICER omogućava te osjećaj da ZICER-ov tim vjeruje u nas i kontinuirano pruža validaciju kroz cijeli naš put“, naglašava Dora.

Kickstarter kampanja PIRYA aktivna je do 13. studenoga 2025., a svi detalji dostupni su na službenoj Kickstarter stranici projekta. Količina uređaja dostupnih po promotivnim cijenama je ograničena, stoga se preporučuje podrška u ranoj fazi kampanje.

Ostale novosti i projekti