Na pitch deck gledajte kao na osnovni alat za vaše predstavljanje i dolazak do sredstava koja su vam potrebna. Vi poznajete svoju ideju i svoj proizvod. No, da biste uspješno doprli do ciljne skupine (bili oni partneri, investitori ili netko treći) trebate koncizno objasniti ključne točke svoga posla i prikazati se u najboljem svjetlu.

Vrijeme je ograničeno (najčešće na tri minute, no to može biti i duže i kraće), kao i pažnja publike. Zato, pripremite prezentaciju koja ima 10-ak, ali nikako više od 20 slideova. Njihov sadržaj će ovisiti o nizu faktora pa prije nego li krenete s pripremom svakako dobro razmislite o tome za koga i zbog čega radite prezentaciju. 

Izvjesno je kako ćete već na početku trebati pripremiti dvije vrste prezentacije, jednu koju ćete slati putem e-maila i koja će sadržavati ključne informacije u obliku teksta, i ona druga koju ćete pripremiti za izlaganje uživo i koja zato ne smije biti preopterećena gustim nizom informacija.

Osnovni elementi koje pitch deck treba sadržavati su:

  • Uvod koji objašnjava tko ste i koji vam je cilj.
  • Pokažite tko su ljudi koji stoje iza vaše ideje. Uvjerite publiku da vaš tim zna što radi. Investitor želi znati da ste sposobni odraditi posao. A posao kvalitetno može odraditi samo dobar tim.
  • Kroz pričanje priče (storytelling) istaknite koji problem rješavate.
  • Kako ćete riješiti problem? Ako ste tehnološki startup, pokažite skalabilnost svoga rješenja.
  • Objasnite prednosti svoga rješenja isticanjem po čemu ste specifični i različiti od svih ostalih na tržištu.
  • Pokažite publici kako vaš proizvod stvarno funkcionira na stvarnim primjerima.
  • Kroz mjerljive podatke dokažite svoj potencijal.
  • Definirajte veličinu svoga tržišta. Ako je ne možete točno definirati, barem ju pokušajte procijeniti.
  • Tko su vaši konkurenti (direktni i indirektni), po čemu ste bolji od njih te kojim karakteristikama ćete se diferencirati.
  • Pojasnite svoj poslovni model odnosno predstavite kako namjeravate zaraditi.
  • Istaknite koliko ste do sada uložili u poslovanje i kakva su vam sredstva sada potrebna.
  • Na kraju ne zaboravite istaknuti svoje kontakt podatke!

Kada je prezentacija kreirana bitno je uvježbati njezinu izvedbu. Da biste postigli izvrsnost bitno je vježbati, vježbati i još malo vježbati. 

Dok pripremate svoj pitch deck uvijek imajte na umu:

  • važnost prvoga dojma
  • budite kratki i jasni
  • limitirajte jednu ključnu ideju po slideu
  • budite dobro upoznati s mjerljivim podacima
  • upoznajte svoju publiku i uvijek pokažite poštovanje

Što o ovoj temi misle članovi Savjetodavnog odbora projekta CE-Connector: Frane Šesnić, director ZICER-a i Dalibor Marijanović, direktor Invento Capital Partners:

Znati kako se predstaviti pred različitim ciljnim skupinama primarno je za uspjeh. Kroz rad sa startupovima često se susrećem s pitanjima kako nešto što razvijaš godinama, i iza čega često stoji iscrpan znanstveni rad, sažeti i predstaviti u svega nekoliko minuta. To je izazovno, ali i nužno. Zato, prilikom izrade pitch dacka uvijek se koncentrirajte na promjenu koju možete napraviti - bilo lokalno ili globalno, definirajte problem i ponudite rješenje koje možete potkrijepiti mjerljivim podacima. Bez dobre pripreme nama uspjeha. Jasno postavite koncept i ispričajte svoju priču, budite energični i dotaknite emocije publike. I ne zaboravite, bitno je znati kome se predstavljate. Jedino tako ćete moći zainteresirati svoju publiku, pridobiti njihovu naklonost, a onda i ostvariti željenu podršku. Rad na pitchu kod nas u ZICER-u je imperativ. Zato naše korisnike od samih početaka usmjeravamo prema razvoju prezentacijskih vještina. To radimo kroz mentoriranje i stavljanje startupova pred publiku – bila ona sastavljena od kolega iz ZICER-a, investitora, studenata ili neke druge relevantne skupine. Vježbom se stječe iskustvo, a iskustvom samopouzdanje bez kojeg prezentacija ne može biti uspješna. – kaže Frane Šesnić, direktor ZICER-a.

Vrlo je važno znati pripremiti dobar pitch deck. Pri tom treba istaknuti dvije posebno važne stvari. Prvo, treba imati na umu da je cilj pitch decka predstaviti rješenje koje nudite, istaknuti prilike koje stvarate za druge te način na koje će vaše rješenje drugima olakšati život. Bitno je pronaći korist ponuđenog proizvoda i/ili usluge za korisnike. Stoga imajte na umu da pitch nije prezentacija vas samih, već vrijednosti koje vaš proizvod daje klijentima koji će taj proizvod ili uslugu koristiti. Drugo, a što često zaboravljamo, je opustite se, uživajte – uložili ste silno truda i vremena da razvijete svoju ideju i ovo je vaš trenutak da zablistate! Ovo je trenutak da pokažete drugima kako će im vaš proizvod pomoći. Ovo je ujedno i prilika da čujete što drugi kažu o vašoj ideji. S jedne strane dobivate priliku prezentirati svoja postignuća, no u isto vrijeme imate mogućnost dobiti povratnu informaciju kako dodatno poboljšati vaš proizvod ili uslugu i učiniti ga još vrjednijim u očima vaših klijenata. Ne zaboravite, lansiranje proizvoda ili usluge na tržište predstavlja svojevrstan dijalog između vas i vaših kupaca. Vi želite da ta komunikacija bude jasna, obostrana i učinkovita! – kaže Dalibor Marijanović, direktor  Invento Capital Partners.

Za sva poduzeća koja traže svoje poslovne anđele, kao i za poslovne anđele koji su zainteresirani za investiranje u inovativne startupove kroz projekt CE-Connector oformili smo transregionalnu platformu koja se sastoji od 6 zemalja i koja osigurava podršku startupovima s inovativnim rješenjima u području energije i održivog okoliša, sigurnosti i novih tehnologija kroz povezivanje s poslovnim anđelima. Hrvatski partneri zaduženi za provedbu projekta su ZICER - Zagrebački inovacijski centar i Invento Capital Partners. 

Drugi krug za prijava za startupove i poslovne anđele je otvoren do 31. kolovoza 2021. godine. Prijaviti se možete putem linka.

Za više informacija o platformi posjetite web stranicu projekta, pratite nas na društvenim mrežama ili nam se obratite e-mailom na ce-connector@zicer.hr.