Svega je nekoliko dana preostalo do Zagreb Connecta, međunarodne startup konferencije, na kojoj će se domaći startupovi moći predstaviti javnosti, ali i potencijalnim investitorima, a najbolji će otići kući s nagradama ukupne vrijednosti milijun kuna.

A među startupima koji će izaći na pozornicu Zagreb Connecta zaista ima veoma zanimljivih ideja.

Mundus je projekt kojim se želi približiti tehnologija formalnom obrazovanju. To radimo s nekoliko hardverskih i softverskih rješenja od kojih je najpoznatija naša pametna društvena igra. Smatramo da se primjenom tehnologije te samim time i promjenom načina na koji se učenicima predstavlja gradivo može dobiti puno kvalitetnije obrazovanje te sretniji i zadovoljniji učenici. Naša društvena igra je spoj klasičnih društvenih igrara koje svi poznaju i pametnih telefona. Igrači se kroz aplikaciju spoje na ploče. Cilj igre je točnim odgovaranjem na pitanja, osvajati, odnosno bojati polja drugih igrača te tako skupiti što više bodova, otkrivaju nam iz tima.

FloorNap je prva platforma za sav niskobudžetni smještaj do 15 eura po čovjeku. Kroz spavanje na podu u vrećama za spavanje i društveni moment između iznajmljivača i putnika mogu se postići niske cijene s jako dobrim lokacijama unutar destinacije. Iznajmljivači su uglavnom i putnici pa većina tog novca ostane u toj niskobudžetnoj zajednici. Promoviramo tri vrste putovanja: ekonomsko (zbog niskih cijena), društveno (potičemo druženje između iznajmljivača i putnika) i ekološko (kroz spavanje na podu u vrećama za spavanje se može smanjiti utjecaj klimatskih promjena do 1% zbog pranja i sušenja krevetnine). Upravo zbog tih spomenutih vrijednosti FloorNap je namijenjen prvenstveno studentima, backpackerima i festivalcima koji imaju želju za društveno,ekološkim putovanjem, ali imaju i ograničen budžet, otkriva nam Rino Duboković.

Tu je i Hero Factory, tim od 8 mladih stručnjaka koji pomažu malim poduzećima da lakše dođu do novih klijenata kroz digitalni marketing. Sad razvijamo aplikaciju kroz koju će poduzetnici dobivati brze i jasne marketinške savjete, personalizirane točno za njihov posao i njihove potrebe. Poduzetnici samo trebaju utipkati par osnovnih informacija o poduzeću i odmah dobiju plan marketinških aktivnosti koji je pametan za njihovo poslovanje. A zatim, za svaku pojedinu malu aktivnost, poput Facebook objave ili Google oglasa, dobiju točne upute kako to izvesti na način da ostvari najbolje rezultate, objašnjavaju vam iz ovog inovativnog tima.

Svatko tko pokrene nešto svoje u Hrvatskoj, pa i šire, za nas je heroj. Mi radimo i gotova web i marketinška rješenja za mala poduzeća, ali je ta naša želja da im pomognemo zasad ograničena našim dostupnim vremenom. Zato smo odlučili napraviti malu 'tvornicu' heroja, automatiziranog asistenta - aplikaciju kroz koju mali poduzetnici mogu o digitalnom marketingu naučiti puno toga što ih mi inače učimo na edukacijama i u projektnim suradnjama, zaključuju.

Članovi ReCorr QCQ tima su prof. dr. sc. Sanja Martinez i Ivana Šoić, mag. appl. chem. s Fakulteta kemijskog inženjerstva i tehnologije Sveučilišta u Zagrebu te programer Tin Antonić mag. inf. teh, a osmislili su nešto zaista inovativno.

Radi se o uređaju kojim se mjeri kvaliteta zaštitnih premaza na metalu koji su najčešća tehnika zaštite od korozije, krenuvši od zaštite ograde na balkonu do zaštite industrijskih postrojenja, brodova, automobile, aviona itd. Uređaj ima dvije fleksibilne elektrode koje se vodljivom pastom lijepe za površinu premaza i kroz koje tijekom mjerenja prolazi izmjenična struja, te se mjeri električni otpor. Mjerenjem se upravlja pomoću jednostavne aplikacije na Windows ili Android platformi. Jedno od glavnih obilježja ReCorr QCQ-a je jednostavnost. Mjerenje traje kratko a rezultat se prikazuje brojčano i na obojenoj skali koja ide od zelene boje, za odlične premaze, preko žute, za premaze srednje kvalitete, do crvene za one niske kvalitete. Uređaj je jedinstven na tržištu, poručuje nam ova tročlana ekipa koju je na prijavu potaknulo gostovanje Startup Factory tima i predstavnika prošlogodišnjih uspješnih startupova na njihovom Fakultetu.

Urbani vrt, odnosno današnji naziv startupa Urban Oasis je hi-tech ambijentalno-funkcionalni uređaj za vaš dom, ured ili ugostiteljski prostor. Epitet hi-tech znači da u potpuno kontroliranim uvjetima, automatizirano i pametno rastu salata, povrće ili začinsko bilje, a sam vrt oblikujete prema svojoj želji i potrebama. S nama dobivate sve potpuno svježe i vaše, bakinog okusa i vašeg recepta, a znate točno i kada jer će vam vrt odbrojavati koliko je još do tog trenutka. S tehničke strane, vrt je aeroponski navodnjavan tj. vlažnim zrakom bogatim hranjivima i to u konačnici znači 98% uštede vode, do 2 puta brži uzgoj i do 6 puta manje mjesta. Pod doziranim je osvjetljenjem UV-spektra potrebnog biljkama i količinom vlage, reguliranom temperaturom i razinom ugljičnog dioksida te dodatkom nutrijenata i kontroliranom zaštitom od bolesti. Ovo sve je nadzirano našim algoritmima koji se izvode u računalnom oblaku i prilagođavaju se vašim navikama. Kako je okolina izolirana i regulirana, mogu se uzgajati posve različite bilje, od tropske prašume do bakinog vrta – istovremeno. Ta mala oaza izgleda kao veći hladnjak ili ormarić poput onih koje imamo u svojim domovima, poručuju iz tima cure s agronomije Lucija Jelavić i Nikolina Martinec, a uz njih su i FER-ovac Marko Ratković, TVZ-ovac Mateo Cahun te Vinko Lešić, docent s FER-a.

Članak i fotografija preuzeti su s news portala Zimo.hr