Kraj godine ponovno je rezerviran za svečanost dodjele VIDI e-novation Awards nagrada, a ove godine na velika se vrata vratio e-novation, natječaj za najbolje visokotehnološke inovacije kojeg Vidi organizira u suradnji s Institutom Ruđer Bošković i uz potporu Rimac automobila, Bytelaba i drugih velikih hrvatskih tehnoloških tvrtki.

Među 50 prijavljenih projekata deseteročlani žiri imao je težak zadatak odabrati one najbolje. Do Srebrnog Teslinog jaja stigao je projekt WePark. Osmišljen  i pokrenut kako bi vlasnicima parkirališta i garaža pomogao pri iznajmljivanju slobodnih parkirnih mjesta, a vozačima koji ih traže olakšao njihovo pronalaženje tijekom vožnje.

Sastoji se od hardverske i softverske komponente. Hardver je u rampama i drugim barijerama koje priječe prilaz parkingu i služe za brojanje dostupnih slobodnih mjesta,  dok softver obuhvaća pozadinski sustav za podršku i samu aplikaciju za smartfone, vozačima pokazuje gdje je slobodno parkirno mjesto i omogućava im rezervaciju prije dolaska na lokaciju.

"Prijavili smo se na natječaj "VIDI e-novation 2019." kako bismo stekli dodatno iskustvo, poboljšali prezentacijske vještine, čuli pitanja kakva još nismo dobili kako bi se još bolje pripremili za buduće prezentacije pred investitorima, ali i predstavili WePark široj javnosti", rekao nam je Karlo Starčević, osnivač i direktor WeParka.

IZ OPISA PROJEKTA

Glavne prednosti aplikacije su brojne. Vozačima rješenje štedi vrijeme i novac koji bi inače potrošili u vožnji dok traže dostupno parkirno mjesto. Druga prednost je da vozači nakon što jednom parkiraju na WePark parkiralište više ne moraju brinuti o dobivanju parking kazne ili slanju SMS poruke svakoga sata kako bi produžili trajanje parkinga. Korisnik, bez obzira u kojoj se zoni nalazi, na WePark parkiralištu može ostati koliko god želi, znajući da je njegov automobil parkiran na sigurnom i zaštićen rampom.

S druge strane, dobit koju dobiva vlasnik parkinga koji se iznajmljuje putem WePark platforme je jasna jer ostvaruje zaradu na parkingu za razdoblje u kojem ga ne koristi. Inovacija je prisutna 2 godine, a za sada je dostupna na 6 lokacija u gradu Zagrebu s približno 100 dostupnih parkirnih mjesta. Cilj tvrtke je uslugu učiniti dostupnom prvenstveno u većim gradovima na jadranskoj obali i drugim gradovima Hrvatske, a zatim i u gradovima u inozemstvu. Preuzimanje aplikacije za korisnika je apsolutno besplatno, dok cijena parkinga varira od lokacije do lokacije. Troška za vlasnika aplikacije nema, s obzirom na to da sav trošak opremanja parkinga snosi WePark.

Članak i slika preuzeti su s portala Vidi.hr.