Projekt LafTonic jedan je od nagrađenih na nedavnom natjecanju Zagreb Connect. Riječ je o alatu za producente koji omogućava da u najranijim fazama razvoja svojih proizvoda saznaju da li je to što rade dobro, kome se sviđa i kako doći do tih ljudi, da bi lakše mogli prodati svoje proizvode TV kućama, ali u konačnici i gledateljima. Idejni začetnik projekta je Ivan Spajić Buturac, a uz njega na projektu radi niz vanjskih stručnjaka različitih profila.

Ivan kaže kako mu je inspiracija još prije mnogo godina bila želja da radi nešto svoje. Namjeravao je raditi strip, koji bi kasnije prebacio u crtani film. No, shvatio je da za to treba puno ljudi i vremena.

Sličnost produkcije i startup scene

“Sve izgleda divno i krasno, ljudi crowdfundaju, izbacuju ovo i ono, ali kad uđeš detaljnije u takvu priču ispostavi se da na svaki uspjeh idu tisuće neuspjeha. Tada sam radio u Nikeu i počeo sam proučavati poslovne modele, između ostaloga medije. Otkrio sam da su sve novine, još od Pulitzera, žrtve sustava oglašavanja. TV industrija u jednom trenutku skoro je uništila kino. Produkcija je izuzetno snažna. Zamijetio sam da je način na koji se produciraju serije i filmovi jako sličan funkcioniranju startup scene. Netko ima ideju, slijede pitchevi, gledaju se čovjek-sati… “, tumači Ivan.

“S druge strane”, nastavlja, “riječ je o staroj industriji u kojoj vrijede stara pravila. Nema startup okruženja, ovakvih kakva zahvaljujući ZICER-u i sličnima postoje čak i kod nas, gdje možeš doći s idejom u povojima pa da netko kaže: ‘Ok, idemo nešto uložiti u to pa ćemo vidjeti što će se desiti’. U produkciji filmova i serija ako nemaš 15 godina iskustva iza sebe ne moraš se uopće pojavljivati, pogotovo ako si iz Hrvatske. Razmišljao sam kako u takvom okruženju primijeniti principe iz IT-ija poput Lean Startup metodologije. Pojavio se i Netflix koji je napravio revoluciju sa svojim poslovnim modelom utemeljenim na podacima (data driven). Oni na temelju ogromnih količina podataka koje prikupe procjenjuju kome odgovara određeni sadržaj.”

Pomislio je kako bi bilo dobro napraviti nešto slično: servis na kojem bi svatko mogao ponuditi svoju ideju te kroz ciklus testiranja graditi nešto; da znaju tko im je publika, što se ljudima sviđa i kako optimizirati sadržaj. Počeo je razvijati takav koncept.

...

Akceleratorski program Startup Factory

Zatim je uslijedio Startup Factory, ulazak u akceleratorski program te nagrada na završnoj konferenciji Zagreb Connect u iznosu od 160.000 kuna. Program je, kaže Ivan, bio intenzivan, a konkurencija žestoka.

“Od ulaska u program bili smo u stalnoj interakciji s mentorima. Gurali su nas da promišljamo o svim aspektima projektima. Tako smo shvatili da će cijena biti više nago to smo planirali, ali i da bismo se trebali okrenuti ka producentima. Oni su dovoljno profesionalni da znaju što rade, a na globalnom radaru ima ih dovoljno nevidljivih kojima možemo pomoći ako ih poguramo kroz svoj model. Oni su nam sada poslovni fokus.”

...

Ovaj dio članka i fotografija preuzeti su s news portala Točkanai.hr. Kompletan članak pročitajte na linku.