Upravo je Trakbar, jedan od odabranih startupova u sklopu programa Metro Accelerator powered by Techstars, prvi probio led i svojim “pitchom” otvorio četvrti Demo Day za ugostiteljstvo te u pet minuta, koliko su svi startupovi imali vremena, predstavio svoj projekt.

Promet i zalihe

- Nakon samo godinu dana testiranja i pogrešaka naš model umjetne inteligencije uspio je predvidjeti prodaju s 90 posto preciznosti, čak i na temelju loših podataka. Broj korisnika nam raste 27 posto mjesečno i danas smo prisutni na nekoliko tržišta, uključujući i Hrvatsku, a naš sustav koristi više od 300 lokala u pet zemalja - ponosno je istaknula Gabriela Lovrić na početku prezentacije Trakbara čiji su razvoj ona i suosnivač Igor Švehla pokrenuli prije tri godine.

Njihovo rješenje koristi umjetnu inteligenciju za predviđanje prometa i prodaje pojedinog proizvoda više od 30 dana unaprijed, sve se čuva u cloudu, a usluga se naplaćuje 50 eura mjesečno. Projekt je namijenjen malim i srednjim barovima i restoranima koji nemaju resurse kao veće kompanije te pruža precizna predviđanja prometa, potrošnje i stanja zaliha.

- Sustav je u potpunosti prilagođen ugostitelju i pomaže mu u donošenju odluka. On samostalno izrađuje prijedloge narudžbi kako bi optimizirao ‘cashflow’ i smanjio otpad, na primjer restorana, ili osigurao da ne ostanete bez piva baš u nedjelju kada je nogomet na televiziji. Ugostitelju pomažemo i u praćenju performansi osoblja, pogotovo sada kad vlada nestašica radne snage na tržištu, kako bi mogao nagraditi najbolje ili podučiti lošije - dodao je Švehla, otkrivši da je Trakbar rješenje nastalo kao svojevrsna oklada da može voditi bar i donositi bolje poslovne odluke uz pomoć softvera utemeljenog na poslovnoj inteligenciji.

No, budući da nije mogao pronaći rješenje koje si može priuštiti, razvio je vlastito.

- Kako je u Hrvatskoj ugostiteljstvo jedna od razvijenijih grana, s velikim udjelom u BDP-u, a konkurencija nije tako jaka, vrlo lako smo se odlučili za vertikalu u kojoj smo ‘kao doma’. A i želio sam mlađoj sestri, koja ima lokal, dokazati da moj program može biti bolji od njezina 20-godišnjeg iskustva - simpatično je ispričao Švehla motiv razvoja ulaska u HoReCa segment.

Jedan od motiva za prijavu na Metro Accelerator, u sklopu kojega su dobili 120.000 eura i koji ih je doveo u Berlin na Demo Day, bio je pronalazak partnera koji im može pomoći u izlasku na najveća ugostiteljska tržišta Europe, kao što su Njemačka, Italija, Španjolska i Francuska, i koji usko surađuju s malim i nezavisnim ugostiteljima.

Druga generacija

- Investiciju ćemo iskoristiti za širenje tima i jačanje prodaje i marketinga kako bismo mogli izaći na strana tržišta, što nam je cilj u 2019. - naglasila je Lovrić. Dodala je da im je cilj skupiti i oko 700 tisuća eura potrebnih za širenje poslovanja, što bi im upravo finalni program Metro Acceleratora u Berlinu mogao i omogućiti.

Trenutačno je dostupna već druga generacija njihova proizvoda, a do kraja godine žele razviti i sljedeću s još naprednijim mogućnostima. I, naravno, žele biti dostupni na većem broju tržišta.

- Možda čak ni SAD nije tako daleko. Sve ovisi o investiciji koju planiramo u sljedećih šest mjeseci - otkrio je Švehla.

Članak i fotografija preuzeti su s portala Jutarnji.hr.