Social Impact Award program pokrenut je 2009. godine od strane Impact Hub Vienna, u partnerstvu sa Zakladom Erste i Vienna University of Economics and Business. Fokus ovog programa je na mladima od 14-30 godina starosti koji su voljni pridonijeti radu na društvenoj promjeni i biti dio razvoja društvenog poduzetništva u svijetu. Program se danas provodi u više od 20 zemalja Europe, Azije i Afrike te obuhvaća više od 8.000 studenata i mladih godišnje.

SIA Hrvatska kao licencirani nacionalni program provodio se od 2014. do 2016. godine. Ove godine ponovno ga je pokrenula ACT Grupa, zajednica društvenih poduzetnika i potporna organizacija za razvoj društvenog/impact poduzetništva u Hrvatskoj i regiji srednje i istočne Europe. Glavni partneri ovogodišnjeg programa su tvrtke Erste banka, L'Oreal Adria-Balkan i ACT Printlab.

Za sudjelovanje u ovogodišnjem programu SIA Hrvatska mogli su se prijaviti studenti i mladi s poduzetničkim idejama koje rješavaju društvene ili ekološke probleme. Na radionicama poslovnog planiranja koje su u sklopu programa organizirane u Zagrebu, Osijeku i Splitu sudjelovalo je 158 mladih.

”Vjerujemo da mladi imaju potencijal napraviti pozitivne promjene. Polazimo od pretpostavke i iskustva da većina mladih želi imati pozitivan utjecaj na društvo i da imaju sposobnost i energiju to i učiniti. Sigurni smo da je ovo za njih bilo vrijedno iskustvo, bez obzira na to hoće li odabrati da stečeno znanje primjene kao društveni poduzetnici, u javnim i privatnim organizacijama ili drugim oblicima društvenog angažiranja. Upravo zato smo kroz Social Impact Award, ali i druge potporne i razvojne programe koje provodimo unutar ACT Grupe, željeli povećati broj i spremnost mladih koji svoje talente koriste u stvaranju nove društvene vrijednosti.” – naglasila je na svečanosti dodjele nagrada Renata Glad, nacionalna koordinatorica SIA Hrvatska.

Nakon šestomjesečnog intenzivnog rada i brojnih aktivnosti (radionica, procesa inkubacije i mentoriranja, predstavljanja pred žirijem) tijekom kojih su radili na razvoju svojih društveno-poduzetničkih poslovnih ideja, finalisti ovogodišnjeg programa Social Impact Award Hrvatska na svečanosti održanoj u Zagrebačkom inovacijskom centru – ZICER saznali su rezultate svog vrijednog rada.

Stručni žiri sastavljen od iskusnih (društvenih) poduzetnika/ica, predavača na fakultetima, poslovnih savjetnika/ica i partnera programa najboljima je proglasio projekte Invisible Zagreb, Clear Coast i Service4You.

Pobjednici natječaja nagrađeni su novčanom nagradom u iznosu od 10.000 kuna koje su osigurale tvrtke ADIZES SouthEast Europe, WYG Savjetovanje i Printex, besplatnim sudjelovanjem na međunarodnoj SIA2019 konferenciji u Kijevu te mentorskom podrškom.

Dodatnu nagradu publike koja je za svoje favorite mogla glasati putem web stranice http://croatia.socialimpactaward.net osvojio je projekt Finaktivci.

“Čestitamo svim nagrađenim timovima, ali i svima koji su bili dio programa. Trenutačno samo nekoliko postotaka od oko 90 milijuna mladih u EU dolazi u kontakt s temama poduzetništva i društvenog poduzetništva kroz svoje formalno obrazovanje, dok još manji broj njih dobiva podršku u pokretanju svojih društvenih poduhvata. Vjerujemo da Social Impact Award, uz podršku svih partnera, ima snagu doprijeti do velikog broja mladih i pomoći im u oslobađanju svojih talenata za društveno poduzetništvo, pa se unaprijed radujemo novim prijavama u idućoj godini”, zaključio je nakon svečanosti dodjele nagrada Teo Petričević, direktor ACT Grupe.

Detalnije o nagrađenim projektima:

Invisible Zagreb prva je edukacijska tura u Zagrebu i Hrvatskoj koju vode bivši i sadašnji beskućnici. Svojim nekonvencionalnim pristupom, svojim polaznicima nudimo mogućnost da se istovremeno informiraju o problematici ekstremnog siromaštva ali i doprinesu njenom rješavanju donacijama samim vodičima. Tura je u potpunosti atipična zbog samog sadržaja koji se pokazuje i komunicira - to nisu popularne turističke znamenitosti, već nevidljive stvari koje su ljudi prestali primjećivati poput ruševina, koševa za smeće, zapuštenih parkova…

Polaznici tako saznaju kako je lako postati beskućnikom, kako preživjeti i kako je teško izvući se. Tura postoji godinu dana, a u tom periodu napravljeno je više od 130 tura na kojima je bilo više od 1000 domaćih i stranih polaznika. S obzirom na edukacijski karakter ture, ostvarili smo suradnju i s velikim brojem škola koje dovode svoje učenike u sklopu izvan nastavnih aktivnosti, ali i poduzeća koja svoje
zaposlenike vode na team-buildinge. S Vašom podrškom, Invisible Zagreb će biti u mogućnosti skalirati svoje aktivnosti, a time i uključiti maksimalni broj beskućnika u projekt.

Clear Coast je mobilna aplikacija za lociranje i dojavu te proslijeđivanje informacija nadležnim službama za zbrinjavanje divljih odlagališta otpada te onečišćenja mora i priobalnog područja. Dijeljenjem putem društvenih mreža potiče se mogućnost samoorganizacije u prikupljanju otpada te se time vrši pritisak na službe nadležne za zbrinjavanje otpada.

Service4you je mjesto gdje ljudi istražuju svoje vještine i zadovoljavaju svoje potrebe. Projektna je ideja za platformu koja bi prikupila razne usluge ljudi koji imaju vještine u različitim poslovima i stvorila tržište od tih usluga tako da bi povezala te ljude s ljudima koji su u potrazi za njihovim uslugama. Cilj je stvoriti zajednicu amatera koji su strastveni oko svojih vještina i eventualno ih motivirati da postanu pravi poduzetnici.

Aplikacija potiče razvoj ekološke svijesti i odgovornosti korisnika te samoorganiziranosti djelovanja na moru i priobalnom području. Povećana pozornost povezana s dojavom i prikupljanjem otpada onečišćenog mora i priobalja može i mora utjecati na smanjenje prisutnosti mikroplastike u ugroženoj morskoj fauni, u čitavom morskom ekosustavu te čovjeku kao krajnjem konzumentu u hranidbenom lancu. Prikupljanje i dijeljenje informacija povezanih s velikim porastom nautičkog prometa, ponajviše kruzera kao i teretnog prometa tankera može smanjiti i/ili spriječiti daljnji rast zagađenja mora i obale kojeg takav promet uzrokuje. Samo par klikova na pametnom telefonu čini aplikaciju privlačnom i jednostavnom za korištenje svim korisnicima kako starijem tako i mlađem uzrastu. 

Finaktivci su organizacija kojoj je cilj baviti se educiranjem djece predškolske dobi o financijama i učiti ih kako od malih nogu pametno koristiti novac. Financijska pismenost je nešto što se ne uči u školi, a u svijetu velikih promjena ono je od presudne važnosti. Istraživanja pokazuju da je edukaciju o financijama idealno započeti već u četvrtoj godini života. Pomoću edukativnih tečajeva svako dijete naučit će cijeniti plaću svojih roditelja, naučit će što je novac i kako od tog novca stvoriti još novca.