Kako uspješno pokrenuti tvrtku? Mnogi poduzetnici napomenuti će da bi za uspjeh trebali potrošiti 110% svog vremena na proizvodnju, prodaju i poslovne procese. Drugi će pak tvrditi da, ako svoj startup gradite u vakuumu, stvoriti ćete si viziju tunela i propasti. Što je ispravno učiniti, kako pronaći ravnotežu i kako u ovu priču ukomponirati umrežavanje? Ovi odgovori bi vam mogli pomoći!

Gdje se umrežiti?

  • Organizacije za podršku novoosnovanim poduzećima

Logično mjesto za početak su događaji koje organiziraju vaše lokalne organizacije za podršku startupovima. Mi u ZICER-u organiziramo različite vrste neformalnih (i formalnih) događaja umrežavanja (poput naših Business over Breakfast okupljanja). Tu se ljudi upoznaju, razmjenjuju ideje, prepoznaju kompetencije drugih, povežu se i krenu u suradnju! A kroz suradnju se rađaju neke nove ideje i otvaraju do tada nepoznati horizonti.

Naš korisnik 3DTech povezao se tako s nizom startupova koji rastu pod ZICER-ovim krovom. Mirna Gaberšnik u 3DTechu hendla prodaju i marketing. Na temu povezivanja Mirna kaže:

Umrežavanje nam pomaže u izgradnji dugotrajnih odnosa s našim klijentima i produbljivanju povjerenja i podrške. To uključuje sastanke s ljudima koji mogu pomoći nama, ali i s onima kojima mi potencijalno možemo pomoći. Iako je nekada zbog tekućeg posla teško odvojiti vrijeme, nova druženja nas nadahnjuju, a i otvaraju nove mogućnosti za posao. Tako se jačaju komunikacijske vještine i izgrađuje samopouzdanje. Kroz umrežavanje otvaraju se novi pogledi na klijente, kolege i poslovanje generalno.

Tihana Petričević, izvršna direktorica startupa Silver Technologies na našu temu kaže:

Umrežavanje je vrlo važan aspekt svakog posla i života općenito. To je prilika za učenje, rast i upoznavanje novih ljudi i razmijene zanimljivih ideja ... Nikad ne znate kada ćete upoznati ljude koji vam mogu pomoći u poslu ili u kojoj situaciji ćete vi drugima pomoći. Međutim, poslovno umrežavanje nije nešto što biste trebali olako shvatiti. Vrijeme i energija vrlo su dragocjeni, pa biste ih trebali pametno ulagati. Kad idem na razne događaje umrežavanja, uvijek se pripremim. Uglavnom su to ciljani događaji specifični za industriju. Uvijek biste trebali znati raspored dogadaja i ako je moguce pokusati dobiti popis sudionika.To znači dobro odraditi domaću zadaću! Ako to niste u mogućnosti unaprijed napraviti – „minglajte“ se. Pokušajte upoznati što više ljudi. Kroz razgovor ćete suziti krug onih koji bi mogli potencijalno biti zainteresirani za vaše poslovanje. Trebali biste biti spremni predstaviti svoje poslovanje u bilo kojem trenutku i uvijek ponijeti posjetnice sa sobom. Ako ste „kliknuli“ i postoji obostrani poslovni interes, razgovor će se nastaviti ... 

  • Poslovni događaji

Sljedeća najbolje mjesto za umrežavanje su događaji i konferencije vezani uz vašu industriju ili tržište. Želite li upoznati kupce i konkurenciju, trebate otići tamo gdje se okuplja željena ciljna skupina. To uključuje poduzetničke seminare, konferencije, dodjele nagrada i lokalna poduzetnička događanja. Ovakvi bi događaji trebali biti osmišljeni kako bi okupljali poduzetnike i pomogli im naučiti nove vještine, pratiti trendove, te razviti i steći ostala potrebna znanja i kompetencije. Ako planirate tražiti vanjsko financiranje, događaji i konferencije na kojoj se okupljaju investitori su pun pogodak za vas. Mnogi su događaji sada online, a neki su čak i besplatni. Zato, istražite mogućnosti i uključite se!

  • Društveni mreže

Vlastitu snažnu mrežu možete izgraditi i preko društvenih mreža. LinkedIn, Twitter, Facebook i Instagram neke su od uobičajenih platformi za poduzetnike. Korisnici na platformama stvaraju tematske grupe za razmjenu ideja i rješavanje problema.

S kim bi se mogli/trebali umrežiti?

Vrijeme je oskudni resurs, zato ga koristite optimalno. Pa kako izabrati prioritete?

Bilo bi dobro pratiti iskusnije poduzetnike. Baš njihova vam znanja mogu biti neprocjenjiva!

Investitori bi vam trebali biti sljedeća točka interesa. Izvjesno je da poslovni anđeli neće samo tako „uletjeti“ i uložiti svoj novac. Startupovi su ti koji su zaduženi za proaktivni pristup u traženju investicije. Ako tražite investitora ili ga planirate tražiti, trebali biste unaprijed uložiti vrijeme u izgradnju odnosa s potencijalnim investitorima. Čak i ako vam vanjske investicije nisu potrebne, investitori su ti koji znaju kako startup učiniti uspješnim, a izvrsni su i u povezivanju s ostalim dionicima.

Budite jedinstveni dok predstavljate svoju ideju i svoju tvrtku. Pružite vrijednost kroz koju ćete publiku potaknuti da vas kontaktira. Originalno ispričajte svoju priču. I imajte na umu da se nakon prezentacija 63% ljudi sjeća priča, a samo se 5% sjeća statistika.

Savjetnici i mentori su ljudi - možda poduzetnici, a možda i ne -  koji su imali uspjeha u poslu ili industriji ili na tržištu koje vas zanima. Njihove usluge mogu biti formalne (pa ih budite spremni po potrebi i  platiti) ili neformalne (pobrinite se da imaju poticaj da vas saslušaju). Ova vrsta podrške obično se povezuje uz korištenje startup inkubatora, tehnološkog parka, inovacijskih centara ili akceleracijskog programa.

Zato, ne čekajte već se upoznajte, družite i povezujte te nesebično dijelite i primajte znanja.

Englesku verziju ovoga članka pronaći ćete ovdje.

Za sva poduzeća koja traže svoje poslovne anđele, kao i za poslovne anđele koji su zainteresirani za investiranje u inovativne startupove kroz projekt CE-Connector oformili smo transregionalnu platformu koja se sastoji od 6 zemalja i koja osigurava podršku startupovima s inovativnim rješenjima u području energije i održivog okoliša, sigurnosti i novih tehnologija kroz povezivanje s poslovnim anđelima. Hrvatski partneri zaduženi za provedbu projekta su ZICER - Zagrebački inovacijski centar i Invento Capital Partners. 

Za više informacija o platformi posjetite web stranicu projekta, pratite nas na društvenim mrežama ili nam se obratite e-mailom na ce-connector@zicer.hr.