Znate kako u svakom razredu postoje ona djeca koja svojim promišljanjima, ponašanjem i istupima „iskaču iz okvira“? Na njima se jednostavno vidi da su njihovi veliki i kreativni umovi zarobljeni u malim glavama. Takav jedan dječak odlučio je svoje ideje staviti na papir i pričekati pravi trenutak da ih i podijeli s nekim. Naime, Filip Hercig – danas već mladić, vjerovali ili ne, ideju je dobio već u 7. razredu osnovne škole. Na državnom natjecanju iz tehničkog, 2015. godine, zadatak je bio napraviti igračku. Ne samo da je bio na razini zadatka, nego je svojim rješenjem kročio u „drugi level“, napravivši prvu verziju pametne igre. Kad kažemo prvu verziju, tad mislimo kako je prvotni cilj ovog projekta bio kreirati pametnu društvenu igru.

Filip je rastao, a skupa s njim rasle su i njegove ideje. Dolazak u srednju školu donio mu je i nova poznanstva, pa je oko sebe okupio još 3 člana s kojima će svoje ideje, vjerujemo, ostvariti. Oni su Luka Dumančić, Matija Fućek i Fran Zekan. Fran i Luka FERovci su, a Filip i Matija još uvijek su učenici V. zagrebačke gimnazije.

Od pametne društvene igre ovaj projekt evolvirao je u edukacijski sustav. Upravo zato za cilj imaju promjenu formalnog obrazovanja kakvog danas poznajemo. Smatraju da je i bez promjene kurikuluma moguće imati kvalitetniji obrazovni sustav i to samo kroz nekoliko hardverskih i softverskih rješenja. Kroz igru je učenje najefikasnije, pa su gejmificiranje obrazovanja zamislili na sljedeći način:

Edukacijski sustav Mundus set je alata za interaktivno učenje i ponavljanje. Najpoznatiji alat društvena je igra u kojoj je cilj točno odgovoriti na pitanja, osvojiti polja drugih igrača i naravno, što više bodova. Radi se o ploči koja sadrži šesnaest svjetlećih polja. Točnim odgovorom učenici polja boje u svoju boju. Pitanja se postavljaju putem mobitela, koji stoji na sredini ploče.

Profesori se sa svojim korisničkim računom mogu ulogirati na web stranicu, odakle mogu maknuti stara i dodati nova pitanja. Pitanja se potom pojavljuju u aplikaciji učenika, upare se s mobitelom koji se postavi na ploču i igre mogu početi! Osim učenja, među djecom se na taj način razvija i natjecateljski duh.

Sva pitanja prevedena su na engleski jezik, a kako se u budućnosti planiraju proširiti i na europsko tržište, vjerujemo bit će prevedena i na druge jezike. Baza pitanja kontinuirano se širi, a trenutno je u njoj oko 30 tisuća pitanja koja pokrivaju veliku većinu predmeta u osnovnoj školi. Također, u sustavu im se nalazi pedesetak škola iz cijele Hrvatske, ali i nekolicina iz susjedne Slovenije.

Svjesni sveprisutnosti tehnologije u svakodnevnom životu, ali i njezinih dobrih i loših strana, ovaj tim smatra kako je iznimno važno znati vladati tehnologijom kako ona ne bi zavladala nama. A oni njome zasigurno već vladaju!